Снимка: БГНЕС
"Много от катастрофите с автобуси и тежкотоварни автомобили в тъмната част на денонощието стават, заради заспиване на водача." 
 
Това каза в ефира на Нова тв пътният експерт Румен Дунев. 
 
Той обясни още, че голяма част от международния транспорт минава през България, а контролът тук е занижен.
 
"Създадохме работна комисия, ще видим мястото на инцидента. Трябва да се види траекторията, по която автобусът се е движил и има ли спирачен път. Така ще се прецени дали водачът е заспал зад волана. Важно е да се чуят и първите коментари на оцелелите. Те ще дадат информация за времето ан възникване на пожара", обясни Дунев.
Още по темата
 
Емил Марков добави, че редица проверки показват проблем със захващането на мантинелите по родните пътища. 
 
"По АМ "Хемус" например има голяма отсечка с нередности по мантинелата. На този етап обаче е трудно да се каже дали това важи и за АМ "Струма", обясни той.
 
"Усещането за взрив в автобуса може да се дължи на спукана гума или заради сгъстен въздух и скъсан маркуч", коментира още Дунев. 
 
"Евентуално спукване на гума може да се е случило след удряне в бордюр или от износване на самата гума", допълни още той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase