Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Пандемията създаде изключителна ситуация и даде възможност за нашия бизнес с електрически велосипеди. Те дават възможност за придвижване на хората със спазване на дистанция, за спорт, за забавление. Те са добра икономична алтернатива за придвижване, разказа Николай Виденов, търговски директор на фирма, в предаването "Бизнес старт", с водещ Живка Попатанасова. Това комбиниране от пандемични последици довежда до бум на търсенето на велосипеди - особено на електрическите.

Специфичното при тях е, че разширяват потенциалната група, която може да ги употребява. От спортисти до по-възрастни хора, които биха могли с колело вече дори да изкачват планини. Това прави велосипеда достъпен, а ползването му още по-многостранно.

"Може би в трудността се намери възможност както за бизнеса, така и към хората да се обърнат към по-здравословен начин на живот за придвижване", допълва Николай Виденов.

Интересът в България към подобни продукти не е чак толкова толкова, колкото в някои западни държави например, тъй като ползването на велосипеди предполага добре изградена инфраструктура и култура на придвижване. Доста изоставаме в сравнение с напредналите европейски страни, посочва Виденов. За сметка на това в Европа ръстът е близо 50%.

Повод за гостуването на Николай Виденов е новият завод на компанията, съвместна инициатива на българския производител на велосипеди австрийския производител на мотоциклети Pierer Group. Дейността е съсредоточена в производството и износа на велосипеди за основни водещи брандове в Европа като и досега над 98% от продукцията изнася в Европа.

Фокусът за новото дружество е изцяло да стимулира брандове на Pierer Group, които ще се експортират в Европа и други страни по света. По отношение на инвестицията първоначално предвиденото вложение е в размер на 30 млн. евро, които ще бъдат използвани за придобиване на земя и създаване на база. В по-късен етап ще се създадат логистичен център и други сателитни производства.

"Земята е разположена точно между границите на Пловдив и новото кръгово, което се направи във връзка с магистралата. На изключително комуникативно място за тези, които пътуват и познават Пловдив", съобщи Николай Виденов.

Мащабът на мислене на Pierer Group е удивителен, смята Виденов. Той очаква в близкото бъдеще да започне съвместна работа в посока на производството на други двуколесни средства за придвижване. Не е изключено например производството на електрически мотоциклети, допълни Виденов, отчитайки, че КТМ (част от Pierer) са най-големият производител на подобни превозни средства.

Общата цел на компаниите е производство на 30 000 или повече велосипеда за година. Така в рамките на десет години, общият приход ще бъде 5 млрд. евро или 10 млрд. лева.

Pierer Group и КТМ са производители с изключително богат опит в производство в Австрия и така ще може да пренесат най-добрите практики и методологии в производството на крайното изделие, съобразени със зелените политики на опазване на околната среда. Така ще се създава продукт с възможно най-ниски емисии на въглероден двуокис, обяснява в разговора Виденов.

В предстоящото производство са предвидени 1000 работни места, като както компанията, така и бизнесът по принцип продължават да са достатъчно атрактивени, за да привлекат нови служители.

"Производството ще започне работа последното тримесечие на 2023 г. или януари 2024 г. Основно към Европа ще се изнася и е трудно е да се ангажирам къде КТМ ще насочват доставките от нас“, казва Виденов.

Пловдив продължава да се развива много усилено като икономически център и привлича вътрешната миграция. С радост чета информация в публичното пространство,че има положителен знак на връщащите се в България, допълва търговския директор. Pierer Group също оценява средата у нас за правене на бизнес като изключително положително, добавя той.

Целия разговор вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase