"Тези, които управляват транспортната система, не знаят, че през май - юни месец вали дъжд. Изненадаха ни дъждовете, защото те очакват през май и юни да е като през август. Истината е, че в България отговорните институции - Агенция "Пътна инфраструктура" и Държавна агенцията за пътна безопасност, са тотално абдикирали да управляват транспортната ни система", заяви инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност в студиото на "България сутрин".
Той информира, че от май жертвите бележат ръст от над 40%. Според него това рязко увеличение на жертвите се дължи на неумението да се управлява транспортната ни система или на статистическа манипулация.
"Когато на пътя има задръстване и повече коли, има повече катастрофи, но по-малко жертви. Когато на пътя има по-малко коли, се кара по-бързо, по-малко са катастрофите, но има повече жертви", категоричен е експертът.
Инж. Милчев коментира, че промените в АПИ са се извършили с голямо закъснение.
"Идеята на това служебно правителство в сферата на пътищата е не да реши някой проблем на българския гражданин, а да създаде симулация на проблеми, които има. Нима ние не знаем, че пътищата се строят некачествено и че се краде?!", добави той и подчерта, че е необходимо е да има публичност.
"Ние настояваме всички проекти на всички ремонти да бъдат качени на техния сайт, за да може експертите да се запознаят с проектите и да сравнят изпълнението им", уточни експертът.
Милчев подчерта, че българските мантинели са като солети - когато трябва да задържат автомобила, те не го правят.
"Има много проблеми с организацията на движенията. Организацията на движенията е този елемент от транспортната ни система, който ни показва къде какво трябва да правят водачите. Ние искаме да видим кой е този проект, кой е този проектант и кой го е разрешил", добави Милчев.
Той информира, че София е най-опасната столица в ЕС по отношение на движението, както и че от 2018 увеличението на жертвите е със 100%.
"Всеки ден увеличаваме жертвите. Ние играем на руска рулетка по нашите пътища", каза още той и информира, че в понеделник ще публикуват "Черна карта на българските пътища", която ще покаже статистическа информация и десетте най-опасни пътища в България.
"Магистрала "Тракия" има повече жертви, отколкото жертвите на всички останали магистрали. Няма в целия свят магистрала, в която в рамките на 3 години да загинат 100 човека", сподели той пред Bulgaria ON AIR.
По думите на експерта в България не говорим за черни точки, а за черни пътища. Той изрази мнение, че най-съществен е проблемът за контрола, който е статичен, а не динамичен.
"Когато санкционираме един шофьор, в света няма шанс той да се размине, а в България 50% от санкционираните шофьори никога не си плащат глобите! Това има обратен ефект", категоричен е той.
Инж. Милчев добави, че 60% от маркировката не отговаря на изискванията, както и че шофьорите у нас загиват, защото се изморяват на пътя.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
86
опетков
преди 2 годиниДо Аз Не е вярно. Не на всяка магистрала в Германия е така.
85
опетков
преди 2 годиниДо Реалист В грешка си. Българският шофьор е основната причина за катастрофите и високата смъртност. Какво говори това, че най-много смъртни случаи имало по магистрала Тракия? Какъв по-добър път от магистралата? Българският шофьор например знае ли, че след като задмине кола на магистралата, веднага трябва да свие вдясно? Или, че трябва да дава път на влизащия в магистралата? И много други такива "лигавщини", които се спазват в цивилизованите държави. По магистралите на Запад въобще не видях КАТ.
84
Аз
преди 2 годиниИстината е, че тая магистрала отесня отдавна. Спокойно могат да изграждат по още една лента в посока, както се прави в цивилизованите държави. Ако сте били в Германия, там по дясната лента са само тирове, но има още 2-3 ленти.