Снимка: БГНЕС
fallback

Инспекторите на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ излязоха на засилени проверки по превозите на пътници и товари в цялата страна.

„Причина за проверките няма, просто от началото на месец юни сме създали нова организация на работа. Наредил съм всички инспектори да бъдат на ротационен принцип на ежедневна база, за да не се получават определени наслоявания и отношения между проверявани и проверяващи“, обясни служебният министър на транспорта Георги Тодоров, който присъстваше на една от акциите на Главен път Е80 между София и ГКПП „Калотина“.

Проверките са предимно документални, но и по техническото състояние на автобусите и камионите. Инспекторите разполагат с мобилен кантар, чрез който следят за претоварване на осите на превозното средство, което също е нарушение.

„Така се повишава качеството на работа и дейността на самите инспектори, както и има дисциплиниращо действия върху самите водачи и фирми-превозвачи“, уточни служебният министър, цитиран от БГНЕС.

Нарушенията са от най-различен характер – от неспазване на времето за почивки до липса на документи и много други. За всички тях инспекторите налагат санкции. Само за около час днес край София инспекторите се натъкнаха на водач, който нямаше документ за технически преглед на камиона си, шофираше с неизряден тахограф и без пътен лист. Бе засечен и чужд гражданин, който управлява камион у нас без съответното разрешително.

От началото на тази година има установени 7 хил. нарушения, които са двойно повече за същия период на миналата година. Като причина за това от автомобилната администрация посочиха епидемията и по-строгите ограничителни мерки през 2020 г. Размерът на санкциите през тази година е с около 1 млн. лв. повече.

На територията на Софийската дирекция днес на терен работят 8 екипа от инспектори, а за цялата страна са общо между 60 и 70 екипа ежедневно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

4

Анонимен

преди 2 години

Натиснали са да го правят, от камионите файда няма за катаджиите - друго си е да спират наред леки коли и да глобяват за светлини и пожарогасители - има отчетност и висока събираемост. Това с камионите - нямат никакъв интерес да го правят, файда нула за личния джеп. Сега ако вземат и изпълнителите на пътищата да подгонят ще е добре, но това са сънища - големи пари са гепени там.

3

Анонимен

преди 2 години

Проверки на самия път защо няма асфалта се рони като юфка а се пребират милиони

2

Анонимен

преди 2 години

Всеки път като спрат на пътя имате право да заснемете всичко на видео - на обществено място няма забрана за снимане Даже обратното - Законът за Авторското право и сродните му права в чл 13 казва че -'' Не се изисква съгласие за създаване на портретно изображение на обществено и , или публично място '' Вадите телефона и заснемате всичко явно - за защита на вашите законни права и интереси и евентуално ползване на записа в прокуратурата ако ви се нарушават правата по някакъв начин

fallback