Снимка: pexels.com
fallback

При пандемия онлайн поръчките се увеличават. Всеки онлайн търговец в ЕС има срок от 30 дни, за да достави това, което клиентът е поръчал. Ако това не се случи, може да му се даде допълнителен срок за доставка.

В случай че и тогава пуловерът за половинката или играчката за детето не пристигнат, то може да развалите договора и да си поискате парите обратно. Препоръчително е това да стане по имейл, за да имате доказателство. След това търговецът трябва да Ви възстанови парите обратно по същата сметка или чрез същия платежен инструмент, който сте използвали.

За съжаление, понякога обаче това не се случва – а потребителите остават и без стока, и без пари, съобщава "Монитор".

Първото, което трябва да направите, е да се опитате да се свържете с търговеца и да разберете причината за това. Добре е да го направите писмено (по имейл или по пощата), като дадете разумен срок за отговор. Възможно е след подобна комуникация проблемът да се реши, казват експертите от Европейския потребителски център.

Ако обаче и тези действия не помогнат, то в такъв случай може да се прибегне до т.нар. оспорване на плащането. Процедурата се заявява в офис на банката, издала кредитната или дебитната карта. С този инструмент можете да получите обратно сумата от банката, освен ако търговецът не докаже, че е доставил стоката, обяснява Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите..

Това не винаги е възможно, но е в полза на потребителите да опитат, като е важно да не забравят, че банките имат право на такса за тази услуга, ако оспорването е неоснователно. Нашият съвет е да го направите писмено, за да получите и официален отговор, уточнява Арсенов.

Такова искане към банката може да се направи до 13 месеца от датата на плащането. Добре е да го подкрепите с всички документи, с които разполагате – кореспонденция, поръчка, оплаквания от други недоволни клиенти. Подобно искане може да се прави и при покупки извън ЕС (например от търговци, регистрирани в Китай, Панама и т.н.).

Подобно оспорване може да се поиска и от системите за електронни разплащания (например PayPal, eBay, Amazon). В случай че плащането е станало чрез директен паричен превод или чрез банково преводно нареждане, оспорване няма как да се направи.

При проблеми с търговци извън България, в рамките на ЕС, Исландия или Норвегия, може да ни потърсите за съвет и безплатна помощ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Пийте една

преди 3 години

студена вода

10

vlady

преди 3 години

Не, при онлайн поръчки често се налага да се разчита на съдействието на служителите на Арменска Апостолическа Църква както е било регламентирано още в Османската империя.

9

Анонимен

преди 3 години

vlady, ти да не си някой отец, само за протопрезвитери пишеш, смени плочата

fallback