Снимка: БГНЕС
fallback

Четири от пет българи (83%) използват мобилно или интернет банкиране. От тях 52% предпочитат мобилно приложение за разплащане, а останалите около една трета (31%) използват сайта на банката. Това показва съвместно проучване на сайт за сравнение на кредити и на една от големите търговски банки у нас сред 511 респонденти, предава "Монитор".

Сред основните причини за използване на банкиране от разстояние е проверката на наличност по сметката, както и нареждането на плащания. Едва 12% от анкетираните заявяват, че използват това банкиране само за да следят движенията по сметката си, без да извършват трансакции.

Стимул за приблизително една трета от респондентите за използването на онлайн банкиране е по-голямата сигурност. Фактор за преминаването от ходене на място към активно мобилно банкиране са и спестяването на време (32%) и на разходи и такси (30%).

Със смартфона най-често се проверява салдото по сметка, превеждат се суми или се плащат битови сметки. На последно място е справката за използвани банкови продукти. При онлайн банкирането лидер е преводът на пари, следван от плащането на сметки и справката за продукти. Последна е проверката на наличността по картата. Данните сочат още, че банкоматите се използват най-вече за внасяне на депозити в разплащателни и спестовни сметки

На второ място е преводът на суми, а на трето - вноски по кредитни карти. Положителна тенденция е, че активното банкиране се използва все по-често. 45 на сто, или почти всеки втори, от анкетираните използват приложението на банката всеки ден, а други 56% го използват за вече повече от 3 години.

25 на сто от българите предпочитат да цъкат по телефона, за да си спестят ходене на място до клон на банката. Това е логично, тъй като ходенето на място е обвързано със загуба на време - така клиентът трябва да се съобразява с работното време на дадения клон, а освен това трябва да изчаква и други клиенти, което в условията на пандемия е особено актуално. 62 на сто от използващите интернет банкиране посещават банката по-рядко от веднъж в месеца.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

до 21

преди 3 години

Всяка банка има тарифи в сайта си от както се помня. Публично достъпни. Очеизвадно си тотално технически неграмотен, не знам какво се изказваш. Да обясним, като за теб- влизаш в сайта на всяка банка и виждаш таксите за всичко. Винаги е било така, винаги тези данни са публично достъпни за всеки. Не знам кой какво е принуждавал да изважда публично... То винаги е било така, драги.

24

БРАТИНЯТА

преди 3 години

Ехее брей цяла банда братлета от ИТ и програмисти на топло добре охранени работещи по банките СЕГА СКАЧАТ някой да не отвори ОЧИТЕ на ХОРАТА за безобразният грабеж на гърба на работещите обикновени хора.

23

до 21

преди 3 години

В редица банки таксата поддръжка на сметка върви с електронно банкиране. В *** плащам 3лв. на месец за поддръжка на разплащателна сметка и активно, и пасивно електронно банкиране. Както и СМС известия, мобилно приложение. Отделно имам и 2 кредитни карти, чиято годишна такса избивам само от кешбек, който ми е 500лв. годишно при 150лв. годишна такса сумарно на картите (златна Виса, златна Мастъркард). Факт, аз харча много и пътувам много. Не ти харесват банките- долу са ти казали за Револют.

fallback