Тежката катастрофа на магистрала "Тракия" взе пет жертви и рани още няколко души. В късния неделен следобед ТИР къса мантинелата, навлиза в насрещното, удря пет коли и се запалва. Сред ранените има и 3-годишно дете, което в момента е с опасност за живота.

"Трябва да положим усилия, за да направим най-добрите анализи. Говорихме още преди три години за нов законопроект за децентрализация, с който общините да могат да инсталират камери, за да се засили контролът", коментира автомобилният състезател Крум Дончев в ефира на Bulgaria ON AIR.
 
По думите му 40-тонен автомобил, който се движи със скорост от 90 км/ч, не може да бъде спрян дори от нова матинела или бетонни постаменти. Има постоянна възможност подобни инциденти да се случат.
 
"Причините за него може да са разнородни - от спукване на гума, през заспиване на водача, до засичане от друг водач. България е ключова държава за транзита. Коридорите, през които преминават водачите, трябва да са приоритет за държавата, за да е безпроблемен трафикът и стокообменът. Липсата на приоритет и познания е основен проблем", кометира той.
 
Според Димитър Димитров от Камарата на автомобилните препозвачи, многократно са били отправяни апели за засилване на контрола.
 
"Ако имаше бетонни постаменти, можеше да се възпрепятства преминаване на ТИР-а в другото платно", каза той.
 
Той смята, че ако се изградят буферни паркинги водачите ще могат да почиват активно, а не непрекъснато да местят камионите и така да се избегнат част от катастрофите.
 
"Искрено се надявам скоро да не се събираме по подобен повод заради прохода "Петрохан" или Искърското дефиле", допълни Димитров. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase