fallback

 

Вчера трима работници пострадаха при срутване в строящия се тунел "Железница" след свличане на скална маса. По първоначални данни причина за срутването са обилните дъждове. Двама от тях са настанени във ВМА, третият е в болница в Благоевград. 

 
"Обектът има национално и общоевропейско значение. Не е направен компромис по отношение на проектирането. По отношение на геологията, няма как да бъде представена 100% картина по оста на трасето. Когато се прокопава тунелът, се нарушава равновесието в скалния масив. Има несвързани почви, като се вижда какви късове се паднали, подпирането не може да задържи скалната маса. Това е причината за аварията, която се случи", обясни инж. Владимир Жиянски пред Bulgaria ON AIR.
 
Той категорично изключва варианта да са допуснати грешки от страна на геодезистите, тъй като по думите му те, а и самият проект, са на изключително високо ниво.
 
"По отношение на работниците, има инструктажна книга и при всяко влизане в тунела те се подписват задължително. Нормална е скоростта, с която се пробива тунелът", каза още инж. Жиянски. 
 
КНСБ настоява мерките в сфирата на строителството да бъдат засилени. Инж. Жиянски смята, че сегашната работническа класа не минава през учебни центрове. Той сподели, че се е ставал свидетел на ужасна неграмотност и това е предпоставка за аварии в строителството.
 
"Строителството е борба с природата, в която всяка грешка се заплаща скъпо. Има субективни и природни фактори, които няма как да бъдат предвидени. Изтъкването на версия за дъждовни води е несериозно. Да се твърди, че е паднала дъждовна вода...", категоричен е той.
 
"Когато превземахме Стара планина при Витиня, също имахме смъртни случаи. Те бяха основно поради липса на дисциплина и невнимание на работниците - липса на строителна култура. Никой не обучава тези работници", настоя експертът.
 
Инж. Владимир Жиянски изтъкна, че "пътят, това е живот".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

Анонимен

преди 3 години

До 15Става, но ще ти врекнат за забава на изпълнението, удължаване на проекта, допълнителни разходи за сондиране, пробовземане, изследвания, анализи и т.н.Нищо не пречи на изпълнителя да сглоби една укрепена преместваема платформа с опция за застопоряване и щит в свода на участъка между два крепежа. Така при издигане на новата рамка, хората му биха работили под защита в укрепвания участък след последния крепеж.

17

До Е

преди 3 години

Викаш да се бяха обадили на "Геозащита- Перник"

16

АБЕ, ПАК ГЛУПОСТИ..

преди 3 години

ОТ КАБИНЕТА НА ТОПЛО, ИДЕИТЕ БЛИКАТ, КАТО ПРЪДНЯ НА МАГАРЕ... ХАХАХААА...ДРУГО Е НА ТЕРЕН.... !!!

fallback