Мястото на катастрофата, при която загина Милен Цветков. Снимка: БГНЕС

Институтът за пътна безопасност смята, че има активно бездействие на държавата по въпроса за пътната безопасност.

Още по темата

"След катастрофата край Своге през август 2018 г., при която загинаха 20 души, правителството си изми ръцете, като създаде Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата". След повече от една година Агенцията може да се "похвали" само с назначени чиновници, призиви, констатации и видео клипчета. Няма предприети мерки, няма направени работещи предложения за намаляване на жертвите на ПТП", посочват от Института.

Техен анализ показва, че при 9% от случаите на тежки ПТП се установява, че извършителите са имали множество по-малки нарушения в миналото. Има фрапиращи случаи, при които срещу водач с над 50 нарушения, не са предприети мерки за забрана за управление на МПС, изтъкват от там.

От института дават примери, че не са един или два случаите, при които освен жертви и почернени близки, остава и усещането за безнаказан произвол.

Сред примерите, които дават, е катастрофата от август 2011 г., при която 21-годишният син на прокурор помита двама души в София. 8 години по-късно, през ноември 2019 г. САС постановява условна присъда от 1 година и половина с 3-годишен изпитателен срок. Решението не е окончателно и подлежи на обжалване пред ВКС.

От Института посочват, че има законови предложения за промяна на наказанията за шофиране след употреба на алкохол и/или наркотици, но те се бавят или не са разгледани от народните представители.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase