Спешни мерки и допълнителна подкрепа за децата със специални образователни потребности (СОП) в условията на извънредно положение поиска от просветното министерство омбудсманът Диана Ковачева.
Повод за настояването ѝ са жалби на родители, че домашната карантина се отразява на психичното здраве на децата им и води до регрес в техните знания и умения.
В жалбите си до омбудсмана родителите на деца с увреждания, образователни затруднения и поведенчески проблеми посочват, че в условията на извънредно положение, техните синове и дъщери страдат най-много, защото са свикнали с ежедневни рутинни дейности като посещения на социални услуги в общността, рехабилитация и работа с ресурсните учители.
Заради Covid-19 обаче сега това няма как да се случи и по тази причина родителите настояват да има мерки за физическа активност за децата им на открито, което ще помогне за овладяване на агресивни прояви и нервно напрежение особено при онези от тях, които са от аутистичния спектър.
Родителите предлагат и въвеждане на детски зелени коридори - т.е. децата да могат да посещават паркове и детски площадки в определени часове при спазване на всички мерки за лична безопасност.
Те обръщат внимание и на това, че часовете с ресурсните учители трябва да бъдат повече, а комуникацията с родителите - по-добра.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
5
Анонимен
преди 4 годиниДо Анонимен5То само от аутизъм да беше.....
4
ф
преди 4 годиниДа посетиш парка при спазване на определените мерки за дистанция и безопасност е безумие. Ако се съгласите на такъв тип достъп то този тип достъп ще остане за постояно дори след ( и ако въобще ) премахването на извънредното положение. Парковете трябва да бъдат отворени веднага за всички и да децата имат най-голяма нужда и всякакъв вид рестрикция ги обрича. Но на мракобесниците от ГЕР Б им пука само за дебелите им *** и за далаверата. Затова ще ни ограничават до дупка с измислени мерки!
3
До 123
преди 4 годиниДано не се налага да разбереш от собствен опит защо.