Снимка: БГНЕС
fallback

Тарифите за тол системата в България са най-ниските в Европа, заявиха от АПИ. "От София до Бургас е 10 лв. тол таксата за най-големия автобус за еднократно пътуване. Ако човек иска да мине с камион по транзитния маршрут "Калотина" – "Капитан Андреево" – говорим за 40 лв.

Всеки може да сметне, че за това разстояние увеличението е 2 пъти. Ние имаме най-ниските тарифи в Европа. В момента всички второкласни пътища са безплатни", обясни пред Нова тв проф. Олег Асенов, член на УС на АПИ.

Той коментира и старта на тол системата, който ще е на 1 март, но до 27-ми глоби няма да се налагат. Причината е в неизяснените спорове между превозвачи и представителите на Агенция "Пътна инфраструктура".

Oще по темата

"Тук имаме модел за тол таксуване, който не е измислен в България. Такива доставчици на услуги има във всяка тол система. Те не просто взимат едни пари, те имат информационна система. Най-важният момент е какви услуги се искат и какви отговорности носят доставчиците. В този случай те носят отговорност за пълното събиране на средствата. Всичко, което декларират като данни за движението на ППС към държавата, ние го изискваме на 100%. Ние реализираме правоприлагането и търговското опериране по отношение на маршрутни карти и винетки", обясни Асенов.

"Обикновено при старта на тол системите тези проценти са такива, после те прогресивно падат надолу. Това е една част от спора, който е разрешен в голяма степен на срещата при премиера. Обяснихме, че няма да има големи разходи за превозвачите", заяви той.


Стартът на тол системата ще е на 1 март, но до 27-ми глоби няма да се налагат. Причината е в неизяснените спорове между превозвачи и представителите на АПИ.

"Ще има протест. Искахме 4 точки, със Столична община и СДВР сме се разбрали за две – на "Цариградско шосе" и на "Ботевградско шосе". Протестът ще е от 11 до 16.30 часа.  Очакваме поне по 100 камиона на всяка позиция", разкри Дариан Десподов от "Сдружението на малките и средни превозвачи".

Той отрече да има обвързване с политически партии: "Този протест няма нищо общо с политиците в България. Камионите ще се движат с конвой на полицията без да пречат на другите граждани", обясни той.

По думите му, малкият и среден бизнес е тотално убит. " По наши сметки увеличенията са 7 пъти – от таксуването с винетни стикери и тол такси", заяви още Десподов.

"Оскъпяването е безспорно, всеизвестно и е за всички. Със седем пъти е може би при малките превозвачи с тирове. При автобусите достига и до 12 пъти. Не бих казал, че всички са застрашени от фалит. В крайна сметка крайният потребител ще плати тази цена, защото това увеличение ще бъде пренесено съответно на българските граждани", обясни Петър Захариев от "Национално сдружение на автобусните превозвачи".

"Ние сме за тол системата, защото тя ще сложи по-добър ред в ползването на пътищата и плащането. Но самият модел не е най-добрият, бихме казали, че е малко сгрешен, защото се различава кардинално от всички модели в Европа", добави той.

Превозвачите са били приети в сряда вечерта от премиера Бойко Борисов. На срещата им е обещано, че особено драстичните нарушения ще бъдат променени.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

34

Anonimen

преди 4 години

Те и заплатите са ни най ниски а за тях нищо не се прави

33

Анонимен

преди 4 години

АПИ да си поддържа качествено пътищата, а не да сравнява ,къде,какви такси се плащат!

32

чарли

преди 4 години

За таксите разбрахме,как стой въпроса със заплатите там как сме спрямо Европа ?

fallback