Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

От 1 март превозвачите ще трябва да плащат за всички магистрали и първокласни пътища с обща дължина 3115 км. Тарифата ще варира между 4 и 20 стотинки на км. Те ще имат 3 възможности за плащане - чрез маршрутна карта, бордово устройство и GPS тракер.

Превозвачите поискаха отлагане на тол системата.  То няма да се случи. Ще поскъпнат ли междуградските автобуси или ще спрат да превозват, коментират специалисти.
Oще по темата


"Ние не подкрепяме идеята тол системата да бъде отложена. Поели сме конкретни ангажименти към премиера и смятаме да ги изпълним. За съжаление обаче, доставчиците на услугата създадоха едни условия, които създават изключително напрежение между нашите колеги. Изключително неподходящи са условията, които ни се предоставят за ползване на бордовите устройства и имаме несъгласие с предоставения договор за сключване", каза председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова в ефира на "България сутрин".

Тя сподели, че в момента им се предоставя възможност за сключване на договор за 2 години, който не може да бъде прекратен без да се заплатят неустойки. Те нямат опция за закупуване на устройството, нямат опция и за наемане, а единствената им възможност е абонаментният план.

"Тези устройства ни се предоставят срещу месечен абонамент, което е абсолютно недопустимо и няма никакво правно основание. Настояваме договорът да бъде спазен стриктно и тази месечна така, която се изисква от нас, няма да бъда плащана, защото тя е извън рамките на договореното с АПИ и доставчика на услуги", каза още тя пред Bulgaria ON AIR.

Емил Николов от Съюза на международните превозвачи посочи, че вече около 1200 фирми са се снабдили с тези устройства.

"Това не променя факта и проблемите, които Магдалена Милтенова спомена. Никой не желае да не плаща тол такса, всеки желае тол системата да започне да работи. На територията на страната има около 13 хил. лицензирани транспортни фирми с около 70 хил. превозни средства", коментира той.

Според Милтенова има реална опасност на 1 март хората да не излязат за работа, защото нямат оборудване. Тя не изключва и протестни действия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

20

Данък

преди 4 години

След като получават субсидии от мойте данъци и БДЖ и автобуси, чуждите граждани ползващи услугите на каква цена заплащат билета....

19

Мирчев

преди 4 години

Абсолютно на място са възраженията на превозвачите. В повечето държави си плащаш устройството, отчиташ си пътните такси и го връщаш, когато вече не ти е необходимо. Какви са тези абонаменти и месечни такси? От АПИ казват, че има възможност да си купиш устройството. Откъде? Няма такава опция, а остава 1 седмица преди старта на ТОЛ системата. Абсолютен монопол и нулев контрол от страна на държавата!

18

Т. П.

преди 4 години

Чета от известно време материалите, които излизат за тол системата и недоумявам. Значи ако тежкотоварен автомобил се движи по второкласен или третокласен път от републиканската пътна мрежа, няма да плаща нищо. А ако лек автомобил мине по същото трасе трябва да има винетка...... ???

fallback