Снимка: Bulgaria ON AIR

Тол системата е закъсняла много, трябвало да се въведе още преди 10 години поне. Около това мнение се обединиха експертите Диана Русинова от Института за пътна безопасност и Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи в България.

Само седмица до нейното въвеждане все още има въпросителни около това кой за какво и къде трябва да плаща такси. Премиерът Борисов се скара на шефа на Агенция "Пътна инфраструктура" за това, че населени места около София трябва да си набавят винетки за няколко километра до града. Такива отсечки има около всички областни центрове в страната.

"Последните 3-4 месеца се забелязва подобрение на комуникацията с АПИ. Въпросът, на който трябва да си отговорим, е дали сме съгласни да плащаме за поддръжката на Северната скоростна тангента. Защо трябва да обвиняваме АПИ, за подновяване на пътната маркировка трябват 50 млн. лева", каза за "България сутрин" Диана Русинова.

Тя даде пример с Гърция, която е успяла да постигне намаляване на 50% жертвите на пътя чрез въвеждане на системата "бонус малус" и тол система.

"Колко ще струва малките отсечки да бъдат поддържани от общините?! Трябва да се положат повече усилия от правителството относно въпросите на хората. Тол системата трябва да бъде въведена веднъж завинаги", каза още Русинова.

Димитър обясни пред Bulgaria ON AIR, че е без значение дали ще плащаме за пътища под формата на винетка или данък, парите идвали от гражданите.

"Tрябва да се намери справедливото решение. Не може жителите на София да поемат издръжката на този толкова натоварен път. Нашата тол система закъсня много... Защо разглеждаме пътя като София-Бистрица, дайте да видим цялата републиканска пътна мрежа", коментира още той.

Димитров допълни, че на 26 февруари предстои среща с покана към всички страни по темата.

"Има фирми, които казват, че няма да излязат да работят. По-възможно е автобусните превозвачи да не излязат", посочи събеседникът в студиото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase