Снимка: БГНЕС
fallback

Бум на сигнали на потребители за отказано право на рекламация се виждат от форумите в социалните мрежи. Най-често – при открит дефект след пазаруване в интернет, търговците отказват ремонт или смяна на стоката, става ясно от оплакванията на потърпевшите.

Oще по темата

Над 9 хил. жалби за дефектни стоки годишно подават потребителите до контролните органи. Най-често до повреди се стига при телефоните, черната и бялата техника и при облеклата и обувките.

Често при повреден продукт, търговецът отказва да ремонтира стоката, тъй като нямало как да се докаже кой я е повредил. Затова клиентите трябва да правят проверка на покупката си при нейното получаване в присъствието на доставчика.

"Законът казва, когато потребителят е приел стоката рискът от това да е счупена е за негова сметка. Тоест ние вземем ли един път стоката и се приберем вкъщи и я разопаковаме и видим, че има проблем, той  вече е за наша сметка", каза  пред Нова тв Христо Трендафилов от Комисията за защита на потребителите.

Такива спорове могат да се решат само в съда, казват и юристите. А събирането на доказателства е трудно.

"При положение, че потребителят вече е приел стоката и не се е възползвал от правото си на преглед и тест, тогава вече много трудно може да бъде установено счупването – кога, от кого и по какъв начин се е случило. Ако има недобросъвестен потребител, реално той може отново да сложи в кашона и да разопакова счупеният телевизор", каза адвокатът по потребителски въпроси Аглая Самоковлийска.

За да се избегнат такива спорни ситуации онлайн търговците съветват купувачите винаги да настояват за тестване на стоката.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

Анонимен

преди 4 години

Проблемът е двустранен: от една страна в България се купува яко от Китай и всякакви съмнителни места, на които бизнеса им е да намират евтинджоса и да го продават. Самите стоки не са качествени и това си личи по цената, но *** иска хем много евтино, хем много хубаво. Някои уцелват, повечето не и после реват.От друга страна, *** обича да ползва някои работи, или да отваря, разглобява и пр. и след това, опаааа, *** то счупено.Аз пазарувам от надеждни онлайн магазини и с тях няма проблем.

16

pfuuuu

преди 4 години

Случая го показваха по нова, като в случая от комисията са прави. Купувача също има да прочете общи условия преди да купува дистанционно и там би трябвало да се види, че стоката може да я огледаш поне физически при получаването от куриера. После е много спорно кой е счупил стоката. А примерно радиатор за кола има изискване за монтаж в автосервиз за да е валидна гаранцията.

15

някоя

преди 4 години

Затова се купува онлайн с чуждестранна карта,а след това пишете на банката издател за възникналите проблеми. Те ще упражнят правото ви на рекламация/chargeback. В България вътрешните жалби не са по смисъла на международните оспорвания,а когато има медиатор като Виза или Мастъркард търговците нямат избор. Ако е основателна вашата рекламация,то ще я приемат и върнат парите.

fallback