В края на 2019 г. "Параход Радецки" беше провлечен до град Браила, Румъния, където успешно се осъществи първата част от плановия преглед и ремонт, а именно външен преглед на сух док на подводната част за установяване на годността на външната обшивка на корпуса и устройствата в подводната част не кораба. Той премина също през преглед и изпитания на конструкцията, ремонт на корпуса и надстройките и основен ремонт на двигателните-гребните колеса.
Прегледът и ремонтът на моторния кораб се извършва за изпълнение на изискванията на Наредба N11/26.04.2004г. за прегледите на корабите и корабопритежателите, и е предпоставка за издаване на Корабно удостоверение за вътрешно корабоплаване от Изпълнителна агенция "Морска администрация".
Завърнал се вече на родна земя, "Радецки" ще бъде позициониран на пристана в пристанището му на домуване в град Козлодуй. Музейните експерти от Националния исторически музей разработват концепция за обновяване на постоянната му експозиция, представяща делото на Христо Ботев.
Планирано е в началото на месец април 2020 г., корабът-музей да отвори врати и да посрещне първите си посетители.
В следващата фаза – "Ремонтни дейности, които ще се извършат на вода" от Обществената поръчка за кораб-музей "Параход Радецки" предстои преглед и ремонт при необходимост на корабните системи, устройства и механизми. Едва след това ще може да получи Корабно удостоверение за вътрешно корабоплаване от Изпълнителна агенция "Морска администрация" и ще възобнови и плавания в река Дунав.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
14
Един от Северозапада
преди 4 годиниДо Наблюдател Споко, колега, скоро и деца няма да можем да правим, ще си ги внасяме отвън, или ще каним майстори да ги правят, натам е тръгнала държавата.Всичко, което погладнаш се скапва, под вещото ръководство на Калинки с купени дипломи, или съвсем без дипломи, но били отпред или отзад на правилния човек....
13
Един от Северозапада
преди 4 годиниДо Я па я..!Явно не си стъпвал въобще на Радецки, щом говориш така. Там е цялата история около този кораб-наистина реплика на оригинала, който австрийците срязали за скраб, 1922-ра година, след като нашия парламент отказал да го придобие като реликва на много смешна цена.Там ще ти разкажат и за Ботев, и за капитана-Дагоберт Енгландер, набор и учудващо приличащ на Ботев. Енгландер е не по-малко герой от Ботев, но там ще ти разкажат защо.1962 година е възстановен от пионерчетата, събрали средства
12
До въпросче
преди 4 годиниДо въпросчеДа, поетът просто поискал да се спре, никой не пострадал и те просто слезли. И нека да кажем, че са си платили билетите. :-)