Снимка: БГНЕС

Софиянци подават средно по 8 сигнала на ден за неправилно паркирани автомобили. Това става ясно от справка на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), в която се посочва, че средно на месец се получават по 200-250 писмени сигнала за неправилно паркирани коли, съобщава "Монитор".

За нарушители се сигнализира в цяла София, включително и в периферните части на града, като Казичене, Горубляне, Панчарево, Драгалевци, Банкя и т.н. От ЦГМ откликват на сигналите в зависимост в коя зона е нарушението. Приоритетни са участъците, в които има места за платено паркиране, както и улиците с движение на градски транспорт. По устен сигнал за неправилно паркиране може да се реагира само в случаите, когато в близост до адреса на сигнала има свободен паяк, уточняват от дружеството. Разходите за паяка се заплащат от собственика на принудително преместеното превозно средство. При по-тежки нарушения, например спиране на трамвайните релси, се включват и от Пътна полиция, като налагат актове. За 2019 г. 45 787 коли са били преместени принудително с паяк, което е с над 400 повече от 2018 г. Закопчаните пък със скоба автомобили през изминалата година са били 172 471. Столицата разполага с 13 репатрака.

В другите големи градове няма точна статистика за това колко пъти гражданите викат паяк за неправилно паркирани коли. В Пловдив предвиждат закупуване на два нови паяка, които ще обслужват зоните за платено паркиране. Така репатраците в града ще станат шест, съобщи директорът на общинското предприятие инж. Ненко Калакунов.

Във Варна 5 паяка дебнат за нарушители. Средно на ден всеки един вдига по 15-20 коли, като с приоритет са тези, които затрудняват или пречат на движението, като създават условия и за пътнотранспортни произшествия, съобщават от ОП "Общински паркинги и синя зона". Гражданите често търсят помощта им за преместване или репатриране на автомобили, които пречат на гаражите им или са неправилно паркирани и затрудняват уличния трафик в малките улици на града. 

Оплакванията за неправилно паркирани автомобили са ежедневни и в Бургас. Общината реагира при първа техническа възможност на по-конкретните и подробни сигнали. „Такса за повикване на репатрираща машина няма. Когато се предаде сигнал, той трябва да е коректен и с точно съобщен номер на автомобила, точен адрес и вероятно нарушение според подаващия сигнала с възможно най-много подробности“, обясняват от общината. 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase