Снимка: архив, Булфото
fallback

Автобусните превозвачи в София и страната се вдигат на протест. Към първоначалните си искания за по-ниски толтакси превозвачите добавиха нови: по-ефективни мерки срещу незаконните превози, които подкопават бизнеса им от години. Фирмите заплашват поетапно да започнат да спират автобуси от 13 януари, ако държавата не предприеме мерки срещу незаконните превози.

Автобусните превозвачи настояват до 13 януари нерегламентираните превози да бъдат инкриминирани с промени в Закона за автомобилните превози.

Oще по темата

"Всеки Божи ден по пътищата загиват хора и в такива нерегламентирани автомобили. В това превозно средство нямате застраховка, нямате изобщо идея дали човекът зад волана има книжка.", коментира Магдалена Милтенова, Конфедерация на автобусните превозвачи.

Проблемът за незаконните превозвачи коментира и Мехмед Реджеп - шофьор по линията София-Гоце Делчев от 30 години: "Без документи са, не си плащат данъците, не си плащат осигуровките, без маршрутни разписания, взимат пътници нерегламентирано близо до нашите часове."

Заради незаконните превози легалните фирми са принудени да се отказват от линии и да работят на загуба. "Ако хората искат да пътуват с въпросните нерегламентирани превози, тези превози са добре дошли на пистата, на която се състезаваме ние и те трябва да отговарят на всички тези условия, на които отговарят и легалните превозвачи.", заяви и Ивайло Константинов от Национално сдружение на автобусните превозвачи.

Според автобусните превозвачи, незаконните пътнически превози достигат до 70% от пазара, което води до огромни загуби за фирмите, работещи в рамките на закона. От там искат единен орган да контролира превозите.

За да успокои напрежението министърът на транспорта и информационните технологии и съобщенията Росен Желязков обеща: "Ангажиментът, който поехме за изменение в Закона за автомобилните превози, ще бъдат предложени на МС на следващо заседание в сряда и ще влязат в Парламента още през тази година".

Според регионалния министър Петя Аврамова, проблемът на превозвачите не са толтаксите, а договорите с общините за превоз, които трябва да бъдат актуализирани след въвеждането на таксите. "Ние се съобразихме с всички искания на превозвачите, намалихме почти наполовина тарифите, както и за автобусните превозвачи, и намалихме обхвата на мрежата.", обясни тя.

77% от българите смятат за справедливо камионите и автобусите да плащат по-високи такси от автомобилите, показа проучване на агенция "Тренд". 64% одобряват толсистемата. Повече от половината искат толтаксите да отиват за поддържане и ремонт на пътищата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

старшина Горанов

преди 4 години

До АНОНИМНИЯ под 11:Това са селски номера, друже !Защото по този начин натоварвате Застрахователите,които трябва да изплащат високи суми за обещетение при пътни инциденти: - Заради вашите прищевки . . .За това трябва да бъдете подвеждани под Съдебна отговорност,при новите изменения в Закона !

9

Анонимен

преди 4 години

мошенници

8

Щирлиц

преди 4 години

Автобусни превозвачи?Не,благодаря,да се превозват сами.

fallback