Снимка: Pixabay
fallback

Генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски подписал договора за модернизация на железопътен участък Елин Пелин-Вакарел. Отсечката е част от проект "Модернизация на жп участък Елин Пелин-Костенец", съобщава БТА.

Oще по темата

Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив. Неговата дължина е приблизително 20 км и в обхвата му попада най-големият жп тунел в България, с дължина 6.8 км, който ще бъде построен по тунелен способ и ще бъде напълно съвместим с изискванията за оперативна съвместимост. Подобно съоръжение не е строено у нас от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е построен тунел Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора.

В рамките на обекта ще бъдат изградени нова гара Елин Пелин, спирка Побит Камък, Разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел. В обхвата на проекта са включени нова контактната мрежа и нови системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони.

Ще бъдат изградени и 2 броя двутръбни тунела с приблизителна обща дължина 1,5 км, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията и изграждане на нови системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.

Стойността на договора за строителство е 498 800 012 лева без ДДС.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

шинкансен 50+

преди 4 години

С тия пари бдж в този участък може да превозва хората с е и ес класи последен модел даже ще бъде мааалко по бързо :) а като направат релсите сигурно влака ще лети с 200

9

безделник

преди 4 години

Ремонтирахме Септември - Пловдив в равното и право поле за три години. И от утре да почнем строителството, едно двадесет години ще има да строим (т.е. да крадем) тунели и виадукти...

8

Хахаха

преди 4 години

500 милиона без ддс, т.е. кажи го 600 милиона за 20 км ?!? Толкова за км не струва новия път на коприната ...

fallback