Снимка: архив, Булфото
fallback

Ръст на делата срещу енергодружества заради надписани сметки за ток, отчитат адвокати В момента всяка пета жалба срещу енергодружествата е за надписана сметка за ток. През миналата година от близо 880 оплаквания към енергийния регулатор – над 160 са свързани с грешки при отчитане и фактуриране.

Най-често жалбите са за неточно отчитане, липса на реален отчет или грешки при фактурирането на отчетените количества. Как точно може да се обжалва фактура, обясняват специалисти.

Oще по темата

Преди няколко месеца Юли Кантарджиев и някои от съседите му в блока в столичния квартал "Младост" получават изненадващи сметки за ток. "Няколко семейства се оплакваха, че им е надвишена консумацията, без да са имали някакви допълнителни включени уреди. На хората им направи впечатление, че има между 30 и 50 % завишение", каза Кантарджиев пред Нова тв.

Според Юли – проблемът вероятно идва от дефект в електромера. "Когато човек погледне електромера, съмнявайки се, че има грешка, вижда, че показанията са такива – което ражда съмнения за евентуални манипулации, които не са ми ясни как стават", коментира още Кантарджиев.

Не изключва обаче да има грешки и при отчитането. "Служителите, които отчитат – макар и рядко да ги засичам, пишат на ръка. Във века на технологиите би трябвало с някакви електронни модули само да се снемат показанията. Тези неща разклащат доверието в корекция и точност на отчетите", каза още той.

Такива сигнали буквално заливат съдилищата в страната, разказват адвокати. А през отоплителния сезон броят им расте.

"Надвишените суми в някои от случите стигат над 150-200%. Грешките са постоянни като най-често надвишените суми с т.нар. корекционни сметки на ЕРП-тата са минимум 50-60 %", посочи адвокатът Николай Василев.

В една от последните  жалби потребителка се оплаква, че многократно е подавала оплаквания за неточни показания. "Начислената сума в размер на 112.66 не е реална и аз отказвам да я заплатя без отчет и коригиране. Моля проследете фактирути последните месеци и вижте как се пише на посоки", пише в жалбата й.

В писмен отговор от енергодружеството пишат "Поради липса на достъп до електромера, обаче, невинаги има възможност за реален отчет... Голяма част от фактурите на обектга са издадени точно на база показания, декларирани от клиента".

Юли Кантарджиев не изключва, че случаите са, че служителите пишат "на око" без да посещават реално обекта. От ЧЕЗ обясняват, че контролират строго служителите дали посещават адресите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

до 13

преди 4 години

Ква Нова година те гони пък тебе в началото на Октомври ?

13

Анонимен

преди 4 години

СЕГА ПОКРАЙ НОВА ГОДИНА СЕ ЗАПОЧВА С ЧОВЕШКИТЕ ГРЕШКИ И НА ТОК И ПАРНО И ВОДА И ТЕЛ - ВСЕ ЧОВЕШКИ ГРЕШКИ ХАХАХАХАХ

12

1234

преди 4 години

Доаз-ът100% със съгласен, действително тъй.

fallback