Снимка: БулФото
fallback

Точно една година след тежката катастрофа край Своге, която отне живота на 20 души, пътят в този участък продължава да бъде опасен. Това мнение изрази пред БНР експертът Диана Русинова от неправителствената организация "Инситут за пътна безопасност".

Oще по темата

На 25 август миналата година автобус излезе от пътното платно и се преобърна, а 20 от пътниците в него загинаха. Тогава се стигна до извода, че основната причина за трагедията са несъвършенства по пътното платно, качеството на асфалта и липсата на мантинели. Случаят коства оставките на 3-ма министри и множество експерти.

"Пътят край Своге продължава да бъде опасен и продължава да бъде пълен с дефицити, свързани с пътната безопасност", категорична е днес Русинова.

Тя добави, че проблемът с отводняването на пътя е останал, мантинелата е преместена, но сега пешеходците трябва да се движат по пътното платно.

Експертът обясни, че пътните условия могат да бъдат променени, така че водачът дори и да допусне грешка, животът му да бъде съхранен, но не може да бъде променено съзнанието на всички шофьори.

Русинова припомни, че две седмици след инцидента край Своге Институтът за пътна безопасност е излязъл с подробен доклад, чиито изводи след това са били потвърдени от прокуратурата с  повдигнатите от нея обвинения.

"Абсолютен прецедент в България е, че се повдигнаха обвинения на фирмата и на стопанина на пътя", изтъкна тя.

Института за пътна безопасност прави 24-часов мониторинг на пътя и получават множество сигнали за нарушения и проблеми, които те подават в институциите, отговарящи за състоянието на пътищата и отговарящи за безопасността.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

Нищо ново

преди 4 години

До Почти пенсионер: Какво се очаква да се направи? Да се направи качествена настилка, която да осигурява добро сцепление при движение. Да се направя качествени мантинели, не такива на края на пропастта с височина 50 сантиметра. Сега е най-лесно да се прехвърли цялата вина на шофьора със стандартното определение "несъобразена скорост". Но доста преди инцидента е имало предупреждения, че пътят е опасен а от АПИ не са направили нищо.

6

Почти пенсионер

преди 4 години

Пътят все пак е планински. Пътуваме вече осем години с мои колеги по него за да ходим на работа. При спазване на ограниченията и ако не няма някой *** джигит да създаде опасна ситуация, не сме имали никакви проблеми. Какво очакват да се направи на това място, нямам идея. Карайте внимателно. Животът е само един.

5

Нищо ново

преди 4 години

Пътя е бил "перфектен" преди да всемат проби от него след инцидента. А мантинелата е била поставена така, че пешеходците е трябвало да се движат по платното - зад нея просто е нямало място. Сега малко е преместена и като се стигне до края на преместеното, пешеходецът трябва да прескочи мантинелата и пак да пръгне по платното. И как се е оказап "перфектен" след последния ремонт, това никой не може да каже. И колко са още като него.

fallback