Кадър: Bulgaria ON AIR
fallback

Кампанията "Направи го сега" на Движението за национална кауза (ДНК), която иска да насърчи повишаването на раждаемостта у нас, разбуни духовете. Причината е, че сдружението е поставило постери на публични места с меко казано странни послания: "Майка ти ще се зарадва повече на внуче, отколкото на нов тиган", "Селфитата с деца събират повече лайкове",  "Чашка С" на сутиена си по естествен път“...

Oще по темата

Кампанията е концептуално сгрешена още в основата си, смята  комуникационният специалист Александър Христов.

„Всъщност мотивацията на хората, искащи да имат деца, е много далеч от това, което кампанията показва. Изключително скептично настроен съм към опитите за повлияване на демографския ръст по подобен начин", коментира Христов.

Идеята на „Направи го сега“ е да насърчава двойки и семейства да създават деца, вместо да отлагат. Тя се стреми към "осезаема ефективност и реални резултати". Авторите на кампанията са привлекли за посланици известни хора от шоу бизнеса и медиите.

На желаещите да участват се обещава Национално кръщене на всички деца, заченати между 1 март и 31 декември 2019 г. Според коментатори в социалните мрежи подходът напомня на масовите сватби на сектата на Муун. Освен това 20 бебета ще бъдат изтеглени с лотария и родителите им ще получат най-необходимото за отглеждането им през първите 12 месеца – дрехи, памперси, храна и козметика.

"Една такава кампания много трудно може да промени нагласата на обществото във връзка с раждаемостта. Това, че тя успя да вдигне шум в публичното пространство, не означава непременно, че е работеща", коментира още Христов.

Относно хумористичния тон в посланията, той отбеляза, че постерите са по-скоро обидни за обществото, отколкото забавни.

„Разбирам създателите, искат да покажат, че да имаш деца не е толкова страшно, но кампанията сравнява децата с материални неща“, заяви Христов пред Bulgaria ON AIR.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

161

Georgi Atanasov

преди 4 години

Убеждението на Кампанията "Направи го сега" е по-скоро подвеждащо/манипулативно, вместо съгласувано с народа.

160

Анонимен

преди 4 години

Дискусията е напълно безсмислена. Който е млад и не е дете на гербав разбойник, да се маха незабавно от тая територия! Трябва да сте напълно побъркани, за да създадете дете тук!И не се заблуждавайте, че нещо ще се промени, аз самият се лъгах така и животът ми мина в мъки и ядове. За протокола-добре образован съм и не съм беден. Но и това не е от особена полза в мафиотска държава.

159

Анонимен

преди 4 години

Айде и този коментатор поредният политически коректен фанатик. Децата били представяни като обекти....Вие се побъркахте с тази тези глупости, че жените, явно и децата и явно кой ли още не бил представян като обект.

fallback