Кадър: Bulgaria ON AIR

Кампанията "Направи го сега" на Движението за национална кауза (ДНК), която иска да насърчи повишаването на раждаемостта у нас, разбуни духовете. Причината е, че сдружението е поставило постери на публични места с меко казано странни послания: "Майка ти ще се зарадва повече на внуче, отколкото на нов тиган", "Селфитата с деца събират повече лайкове",  "Чашка С" на сутиена си по естествен път“...

Още по темата

Кампанията е концептуално сгрешена още в основата си, смята  комуникационният специалист Александър Христов.

„Всъщност мотивацията на хората, искащи да имат деца, е много далеч от това, което кампанията показва. Изключително скептично настроен съм към опитите за повлияване на демографския ръст по подобен начин", коментира Христов.

Идеята на „Направи го сега“ е да насърчава двойки и семейства да създават деца, вместо да отлагат. Тя се стреми към "осезаема ефективност и реални резултати". Авторите на кампанията са привлекли за посланици известни хора от шоу бизнеса и медиите.

На желаещите да участват се обещава Национално кръщене на всички деца, заченати между 1 март и 31 декември 2019 г. Според коментатори в социалните мрежи подходът напомня на масовите сватби на сектата на Муун. Освен това 20 бебета ще бъдат изтеглени с лотария и родителите им ще получат най-необходимото за отглеждането им през първите 12 месеца – дрехи, памперси, храна и козметика.

"Една такава кампания много трудно може да промени нагласата на обществото във връзка с раждаемостта. Това, че тя успя да вдигне шум в публичното пространство, не означава непременно, че е работеща", коментира още Христов.

Относно хумористичния тон в посланията, той отбеляза, че постерите са по-скоро обидни за обществото, отколкото забавни.

„Разбирам създателите, искат да покажат, че да имаш деца не е толкова страшно, но кампанията сравнява децата с материални неща“, заяви Христов пред Bulgaria ON AIR.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase