fallback

Четири са версиите за причините за самолетната катастрофа край Ихтиман - технически отказ в машината, лошо време, пилотска грешка или внезапно влошаване на здравето му.

Инцидентът стана вчера преди обяд. Самолетът е излетял от летателна база Черньово с крайна точка Драганово.

По първоначални данни, след като е достигнала около 100 метра височина леталната машина е изпаднала в свредел и се е самозапалила. Загинаха и двамата души на борда - Иван Костадинов и Вяра Лозанова.

Летателната машина е модел Pipistrel Virus, произведена в Словения. По неофициална информация самолетът е регистриран в Италия.

Oще по темата

 
Делтапланеристът Янчо Стойчев коментира инцидента пред "Дарик" и заяви, че ниските категории летателни апарати у нас нямат почти никакъв контрол.
 
"Според закона има контрол, но фактически няма. Всяко летателно средство трябва да има сертификат за годност, което е със срок на действие и обикновено през година-две трябва да минава преглед от комисия, която се подписва за това, че е годно. От едно ниво нагоре го има, но от едно ниво надолу го няма. Линията е между ултра лайт и нормалните хвърчащи. Първите са такива, които летят с двигател, но много леко, примерно делтапланер с двигател. От ултра лайт надолу няма никакъв контрол и никакви изисквания“, посочи той.

Катастрофа с малък самолет край Ихтиман отне живота на двама

Той заяви още, че загиналият пилот Иван Костадинов е бил рисокв пилот.

"Човекът е бил голям привърженик на рисково летене или от тези хора, които си го търсят непрестанно и навсякъде, а засега не е известно от какво се е получило. И между нас има такива хора, които много ги дърпа да правят това", завеи Стойчев.

Янчо Стойчев обясни още, че в летенето има както писани, така и неписани правила:
 
„Има писани, има и неписани правила. Неписаните правила са, че производителят съобщава предварително и дори го пише на всяко летателно средство докъде може да се използва. От там нататък тръгват неписаните правила. Както в едно рали една кола почти никога не взима завой с чисто търкаляне на колелата, а го взимат по определен начин. Същото е и при летенето. Делтапланерът не е направен за лупинги, но ние ги правим. При парапланерът също“, обясни Стойчев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

19

Анонимен

преди 4 години

Жалко за загубата на човешки живот, но най-вероятно плиотът е от категорията на "повярвалите си" - бизнесменчета, IT-та и други подобни, дето си мислят, че са хванали господ за шлифера и не знаят къде да си дянат парите. Купуваш "на оферта", нямаш опита и знанията да управляваш нормално летателния апарат, нито да прецениш дали е технически изправен - какво може да се очаква освен трагедия? Относно пределно неадекватния факт, че делтапланерист коментира самолети, даже няма да коментирам.

18

Бен Гън

преди 4 години

Причината е една единствена и пределно ясна. Не са отишли да гласуват. Ако бяха отишли да гласуват, сега щяха да са живи. Затова човек не трябва да е егоист и да отделя по половин час на две години за да извършва задълженията си като гражданин на България.

17

Анонимен

преди 4 години

Винаги намират някой специалист да се искаже.Какво общо има делтаплан с улра-лек самолет? Все едно колоездач да оценява управлението на спортен автомобил.А за маневра, от която двигател да се запалва не съм чувал, при все че съм минал начален курс за аеробатика. Двутактов Ротакс, може да прегрее и да счупи бутало при овер-спийдинг, но да се запали само от пилотска грешка е невъзможно.

fallback