fallback

Експерти от Института за пътна безопасност ще направят собствен оглед и разследване на мястото на катастрофата с лидера на ДОСТ Лютви Местан, при която загина 6-месечно бебе.

Oще по темата
Пред Bulgaria ON AIR кметът на Кирково Шинаси Сюлейман коментира, че това е четвърти случай на тежък пътен инцидент на същото кръстовище за последните две години. "Откакто се отвори проходът "Маказа" трафикът е много натоварен. Призовавам всички, минаващи от там, да бъдат много внимателни", каза той.

"Трябва да изчакаме компетентните органи да си свършат работата, за да разберем чия е била вината за катастрофата", отбеляза Шинаси Сюлейман.

Роднините на пострадалото семейство са в шок след случилото се.

В студиото на "България сутрин" Диана Русинова от Института за пътна безопасност бе категорична, че кръстовището, на което 6-месечното бебе загина, е негодно за съвременна употреба.

"Намерихме доста данни за наличие на пътнотранспортни произшествия там. От декември 2017 г. до момента има двама загинали и осем ранени", отсече тя. По думите ѝ е немислимо да се разчита само и единствено на добрата преценка на водачите, тъй като всеки един има различна такава. И организаторът на движението е този, който трябва да мисли за това.

"Тези, които въвеждат един път в експлоатация, трябва да могат да гарантират нашата безопасност", категорична бе Русинова.

Според първите изводи на експертите, в този район има недопустимо безхаберие от страна на стопанина на пътя относно пътните знаци за обозначаване на разклона и въвеждането на ограничения.

Лютви Местан беше освободен от ареста срещу парична гаранция от 10 000 лева. Той е привлечен към наказателна отговорност за причиняване на смърт по непредпазливост.

Разследването по делото продължава, предстои събирането на гласни доказателства, огледи на моторните превозни средства, които са иззети по делото като веществени доказателства и назначаване на съдебна автотехническа експертиза.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

33

До баба мара

преди 5 години

Само за протокола - няма как да изчакаш някого, когото дори не можеш да видиш при начеването на преминаване на кръстовището / при скорост на идващия откъм Кърджали над 140, времето за довтасване до кръстовището е под 2 секунди - хайде сега някой да се похвали, че е направил ляв завой на подобно място за по-малко от това време!/....

32

баба мара

преди 5 години

и двамата са виновни единият че се е движил с голяма скорост а вторият че не гое изчакал да мине

31

до 31

преди 5 години

В България лаиците са прави щото сме българи,абе балканци.В Германия е друго щото са немци,или поне беше преди 15 години,щото точно от Германия дойде предложението на бъдещите автомобили електронно без да може да се манипулира да се интегрира в системата ограничение до 180 км/ч,както и компютъра да изпълнява ограниченията по пътя.Нещо да кажеш?

fallback