Снимка: архив, Булфото
fallback

Временните планове пътническите превози по някои от направленията да се изпълняват не от влакове, а от автобуси ще станат постоянни. Припомняме, че пред депутатите от ресорната комисия транспортният министър Росен Желязков изрази съмнения, че с наличният тягов състав ще може да се изпълнява безопасно графикът за движение през 2019 г. Липсата на локомотиви и непланирането на ремонтите им доведе до екшънплан на БДЖ по искане на Желязков, който в скоро време трябва да влезе в сила, предаде "Монитор".

Това ще стане едва след назначаването на нов шеф на "БДЖ - Пътнически превози". За мястото се спрягат две имена – Христо Иванов и Георги Иванов, като първият е по-вероятният избор. И двамата са били начело на железниците. Христо Иванов беше назначен на поста по време на служебното правителство на Огнян Герджиков. Той е магистър по финанси от ВТУ "Св. св. Кирил и Методий" и има специалност "Експлоатация на железопътния транспорт" в Техническия университет.

Георги Иванов беше шеф на пътническите превози до август 2013 г., като тогава беше освободен заради влошените финансови показатели и качество на услугата.

В средата на декември м.г. Никола Василев беше избран за изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ“ ЕАД от съвета на директорите, който също претърпя промени. В ръководството на холдинга министър Желязков назначи нови лица - Григори Григоров и Светломир Николов, на мястото на Велик Занчев и Владимир Владимиров. Новите членове на СД трябваше да предложат "икономически изгодни варианти в полза на дружеството и да повишат доверието и качеството на услугата“, обяви тогава Желязков, като нарече решенията "алтернативни и хибридни в очакване на новите влакове".

По някои от нерентабилните линии като Генерал Тодоров – Кулата, Брусарци – Лом и Свищов – Троян ще се извозват пътниците от рейсове. Това не се случва за първи път в историята на БДЖ. Вече бившият шеф на холдинга лансира преди години да се закрият губещите линии и на тяхно място да се пуснат в движение автобуси с логото на БДЖ за да се запази психологическото усещане у хората, че пътуват с държавната железница. От транспортното министерство не потвърдиха информацията до редакционното приключване на броя. Според източници на изданието вече има разпечатани нови пътеводители, които да заместят преди месец отпечатаното разписание на железниците.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

70

старото

преди 5 години

До Анонименникога не сме били девет милиона ,бре момче!

69

Анонимен

преди 5 години

Като човек ползващ услугите на БДЖ често си признавам, че наистина ми е било чудно, защо има толкова много влакове, които пътуват превозвайки по 4-5 пътника на десетки километри с огромни разходи при положение, че половината население пътува с някакъв вид намаление.

68

от69

преди 5 години

Така че такива експерименти си имат висока цена .Много е по добре за София основния трафик да е с автобуси и БДЖ.Но нещата вече не седят така.Разбира се метрото си казва думата в добра посока не го оспорвам.Когато се направят добри велоалеи също ще подобрят малко транспортния климат.Но тези две неща не компенсират грешката на БДЖ на времето..

fallback