Загиналите на пътя са част от черна статистика, която не спира да тегне над страната ни. Пътните инциденти сякаш са все повече, а безопасността все по-рядка. Нарушение на правилата, обаче, не извършват само шофьори, но и пешеходци.
За трета поредна година в България се провежда Европейски ден без загинали на пътя. Целта на инициативата е да се намалят смъртните случаи и тежките травми, получени при ПТП-та. В каузата се включиха всички полицаи и "Пътна полиция", както и TISPOL.
Това е и част от европейската седмица на мобилността, която се провежда от 16 до 22 септември.
Мария Ботева, която е инспектор от "Пътна полиция", сподели в ефира на Bulgaria ON AIR, че органите на реда получават подкрепа от много областни администрации, общински звена и медии. Много училища и детски градини също са съпричастни.
От полицията предлагат хората да комбинират транспортите и да се придвижват по най-безопасния начин. Ако смятат да говорят по телефона дълго време, да си наемат шофьор или да се движат с градски транспорт, така че да не попадат в ситуации да бъдат глобявани.
Въпреки патрулите на пътя обаче, хората продължават да извършват нарушения не само като шофьори, но и като пешеходци.
"Ние сме далеч от мисълта, че в този ден ще успеем да превъзпитаме всички. По-голямата част от хората, които спазват светофарите, го правят защото виждат патрулите на "Пътна полиция", коментира Мария Ботева.
На много места в страната ще има патрули, които ще помагат на пешеходците да минават през пешеходните пътеки и на опасните кръстовища, а в София от 10 ч. в Южния парк над 500 ученици ще бъдат обучени да оказват първа помощ.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
52
един от всички
преди 5 годиниТолкова ли пък е трудно полицаите да за застанат със скрити триноги камери на булеварди и квартални улици, където по принцип се кара с превишена скорост. Всички такива улици са им известни!!! Защо не са там? Защо не снимат и глобяват всички наред за непровинено паркиране по бул. Монтевидео примерно. Там е като на чаршията, няма как да разбереш, че е булевард. Защо не са в по малките квартални улички и булевард където нощно време на всеки 10-15 минути, се изрязват мощни коли и мотори??? Защо?
51
Анонимен
преди 5 годиниДругата голяма глyпocт е да се смята, че начинът на шофиране зависел не от контролът за спазването на правилата, а от възпитанието, самоконтрол, манталитет, култура, характер и всякакви други подобни измишльотини. Затова няма да се оправим - маса народ вярва в невъзможното, а КАТ се кефи и си събира рекета.
50
Анонимен
преди 5 годиниНай-голямата глyпocт е да се счита, че правилата се спазвали само ако до всеки шофьор седи катаджия или катаджия на всеки километър. В нормалните държави са наложили спазването на правилата и то не със зверски глоби, каквито искат нашите катаджии. Много добре се знае как става налагането на правилата, но в България се правят, че не знаят.