Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

Окръжната пррокуратура в София повдигна обвинение на шофьора на автобуса-ковчег, който взе 17 жертви, след като се преобърна край Своге. Обществото веднага започна да пита: Кой е виновен за трагедията?

Шофьорът е обвинен в нарушение на правилата за движение по пътищата и е нанесъл смърт и телесна повреда на повече от 1 лице. Вчера в късния следобед пък, разследващи и жандармерия влязоха в офисите на фирмата "Трейс груп", която отговаря за ремонта на опасния участък, и иззеха документи за поддръжката и рехабилитацията на пътя в района на Своге.

"Дошло е време всеки да поеме отговорност за действията си. Вероятно корупцията е част от проблема. Но всичко трябва да се реши кардинално. В началото на септември ще учредим конфедерация на транспортните организации. Възнамеряваме да започнем разговори с Министерството на транспорта , защото в момента се работи на парче", отбеляза Магдалена Милтенова от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта.

Oще по темата

Пред Bulgaria ON AIR тя изтъкна, че когато се говори за застраховка на пътниците, то често се разпространяват неверни данни.

"Когато се тиражира обществен превоз, от който е част и "случайният превоз", трябва да има издадена фактура. Не се издава билет. Всеки пътник има застраховка. Въпросът с липсата на билет е несъстоятелен", поясни тя.

Милтенова обясни още, че няма как всички автобуси да бъдат с колани.

"Никой няма да сложи колан в градски автобус. Нито една държава в Европа не е направила коланите задължителни. Каква изобщо е гаранцията, че подобно нещо ще сработи? Трябва да се направят съответните тестове", каза още тя.

Според адвокат Димитров проблемът не е липсата на колани в автобусите, а контролът.

"Законът казва, че когато автобусът е оборудван с колани, то те трябва да бъдат използвани. Ние трябва да бъдем иновативни в безопасността в транспорта, тъй като сме водещи по смъртност на пътя. Лесно е да се оборудват автобусите с колани, но кой ще регулира това? Без завишен контрол, законодателните промени нямат смисъл", обобщи юристът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

88

Абе...

преди 5 години

Примери на оставки по света много.Но при нас министри депутати са безгласни и не са експерти.Всичко решава ТОЙ.Махне един,другият пак не знае.Бил на транспорта..същият после може да е и на образованието.Посл пример една дама смени друга неразбираща.От спорта нещо си в ТР.Цецка от парл-пра со въдие.Лили къде ли не.Ангелакова.Захариева..?? Кой е експерт,за да се опъне на НЕГО?? Никой

87

Гого

преди 5 години

Да имате някакви други многобройни примери, където за всяка една катастрофа се обвинява правителството? Знаех някъде към 5000 обаче нещо не се сещам!!

86

Ицо

преди 5 години

Оставка за Нинова и разпускане на червената *** заедно с Радев марионетката да стават и да се махат!!!!

fallback