Снимка: архив, Reuters
fallback

Изграждането на магистралите в България е една епична сага - изграждани от много правителства, бавно, трудно и нестабилно.

Общо девет са предвидените за изграждане автомагистрали в страната ни, а общата им дължина е 1370 км.

Към днешна дата обаче завършени и пуснати в експлоатация са едва половината от тези километри (777 км), а други 32 км са в строеж, пресмятат от Съюза на българските автомобилисти.

Oще по темата

През 1964 г. българското правителство взема решение за изграждане на автомагистрален пръстен, който да се състои от магистралите "Тракия", "Хемус" и "Черно море". Изпълнението на този план започва с изграждането през 1973 г. на пътните отсечки София-Ихтиман и Варна-Девня. Демокрацията заварва едва 274 км готови магистрални пътища, изградени при социализма, т.е. средно по 17 км на година, пише "Дарик".

В следващите 16 години до влизането на страната в ЕС през 2007 г. са построени още около 150 км, което прави средно по 9,3 км на година, показват сметките.

"Бумът на магистралното строителство" е през 2015 г., когато са пуснати в употреба цели 124 км. Тези участъци обаче са започнати да се строят по различно време и при различни правителства.

Деветте магистрали са "Тракия", "Хемус", "Струма", "Марица", "Черно море", "Люлин", "Калотина", Северна скоростна тангента на София,  Велико Търново - Русе. В началото на 2018 г. обаче картината на магистралния пръстен показва само четири напълно завършени магистрали. Тяхната обща дължина е около 512 км.

Най-дълго е трасето на магистрала "Тракия". Нейните 360 км са били строени цели 42 години. 100% в експлоатация са още "Марица" (117 км), "Люлин" (19 км), както и Северната тангента (16,5 км).

През настоящата година управляващите обещават да започнат да се строят нови участъци по магистрала "Хемус". Това са отсечките между Ябланица и Боаза (9,3 км) и Буховци-Белокопитово (16 км). Тези участъци трябва да бъдат готови до 2020 г. Това обаче няма да облекчи особено шофьорите, защото ще останат за изграждане още над 220 км трасе. Към момента са изградени участъците София - Ябланица и Белокопитово - Варна - или общо 165 км.

Другият приоритет на правителството за 2018 г. е автомагистрала "Струма", като очакванията са, че участъкът от Кресна до Сандански ще бъде готов до края на настоящата година. До средата на годината пък ще трябва да се избере изпълнител за най-тежкия участък - през Кресненското дефиле.

Започва подготовката за строителство и за други две магистрали "Калотина" и "Велико Търново-Русе", допълват от СБА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

88

Упадък

преди 6 години

И магистралите като самата държава.

87

DiesIrae

преди 6 години

На БСП управлението на Герб им било проблем, на Герб управлението на БСП им било проблем, на марсианците проблем им било начина по които Меркурий им блокира слънцето. Всичките сте еднакви. Все другите ви виновни и все вие сте невинни нежни душици. Разберете го най на края - дали сте от БСП, ГЕРБ или която и да е друга партия за мен сте все едни и същи - дърти, безполезни комунистически ***. Това сте вие - червени платени лъжци сочещи другите безполезни червени платени лъжци като виновници!

86

DiesIrae

преди 6 години

До Червен лъжецВиж сега - знам, че истината боли и затова се чудите как да се оправдавате - младежкото БКП плюе по дъртото БКП (БСП), а за нас нормалните хора всичките сте един дол дренки. Просто трябваше като Румънците, да застреляме всичко с червена книжка! И тогава нито БСП, нито Герб, нито Партиоти, СДС, ДПС и което друго се сетиш. Аз имам очи и с тях виждам, че дали са червени, червени боядисани в синьо, зелено, лилаво, пинбяно) все едно и също. Разруха, корупция, мизерия и тн.!

fallback