"След въвеждането на тол системата приходите от тежкотоварните автомобили в страната ще скочат седем пъти", категоричен е министърът на регионалното развитие Николай Нанков.

1 млрд. лв. са очакваните приходи в пътния сектор през първата година след внедряване на тол системата. За сравнение, в момента от винетки събираме около 350 млн. лв.

В министерството днес бе подписан договорът за изграждане на тол системата у нас. Процедурата се забави дълго време заради обжалвания.

След подписването на договора фирмата изпълнител има седем месеца за проектиране и изграждане на тол системата в цялата страна, а след това още 12 месеца за одитиране и корекция – общо 19 месеца преди да бъде изпълнен целия договор.

Още по темата

"На етап изграждане и внедряване трябва да се извършат две важни дейности – избор на обхват на републиканските пътища, които ще попаднат в тол системата. Има различни варианти от около 8000 км първокласни и второкласни пътища и магистрали, до 75% от всички пътища, но съм убеден, че втория вариант няма да бъде избран", поясни министърът пред bTV.

Втората задача по думите му са определяне на ставките за отделните пътища.

"Тол таксата ще важи само за тежкотоварните автомобили над 3,5 тона. За леките автомобили остават винетките, но не хартиените, а електронните – много по-лесно е за функциониране, по-евтино е и за държавата”, категоричен е Нанков.

Смесената система тол такси за тежкотоварните автомобили и винетки за леките автомобили ще започне да функционира след 7 месеца.

"За тежкотоварните автомобили таксите ще се повишат в пъти – който натоварва мрежата повече, ще плаща повече", допълни министърът.

Нанков е категоричен, че в никакъв случай няма да се увеличава цената на винетките, като дори ще се търсят варианти за по-гъвкаво тарифиране, като въвеждане уикенд винетка и обмислянето на механизъм за еднодневна винетка.

С въвеждането на тол системата ще успеем за първи път да се възползваме от геостратегическото си положение, обърна внимание Нанков. Той посочи, че доскоро винетката за тежкотоварни автомобили, с която те преминават от ГКПП "Калотина" до ГКПП "Капитан Андреево", струваше 21 лв., като вече е 23 лв., а за преминаване по магистралата между Ниш и Пирот в Сърбия от януари т.г. се плаща около 20 лв.

Въвеждането на тол системата ще ни донесе и достатъчен ресурс да правим ремонти, допълни Нанков.

 "2018 г., освен годината на тол таксите, ще бъде и годината на АМ "Хемус" – 75 км от магистралата ще бъде в етапи на реализация", поясни министърът. През тази година ще бъдат въведени предсрочно в експлоатация още 30 км от АМ "Струма" в участъка между Сандански и Кулата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase