Снимка: НКИЗ
fallback

Общият размер на договорените инвестиции във всички държавни индустриални зони у нас надхвърля 390 млн. лева към края на 2017 г. Разкритите работни места са над 2100, а повече от 130 български и чуждестранни компании са получили подкрепа за развитието на бизнеса си в държавните зони.

Това отчетоха от "Национална компания индустриални зони" ЕАД (НКИЗ).

Държавната компания е разширила индустриалните терени през миналата година с имоти в Кърджали с обща площ около 95 дка, със 115 дка разширения в Икономическа зона София-Божурище, предстои добавяне на нови терени и към Индустриален и логистичен парк – Бургас.

"Край Бургас, освен това, имаме идея, съвместно с кмета на Община Бургас, за използване на бившето летище в Равнец като индустриална зона на принципа на ad hoc проекти", обясни изпълнителният директор на НКИЗ Антоанета Барес.

Oще по темата

За там вече се водели разговори със сериозен голям инвеститор.

Тази година НКИЗ планира да разширява още индустриалните зони и терени на базата на сътрудничество с редица общини – Варна, Бургас, Сандански, Видин, Ловеч, Дупница. Водят се разговори и с Горна Оряховица, Кюстендил и др. Идентифицирани са също нови площи в София, Перник и Търговище.

Компанията се цели и в изграждането на гръбнака на инфраструктурата на повечето зони, за да улесни инвеститорите.

"Инвеститорите търсят стратегическа локация, инфраструктура и наличие на работни кадри. НКИЗ предлага всички тези предимства на компаниите, но освен това България е много добро място за инвестиции. Стабилни сме икономически, стабилни сме политически, имаме терени, имаме мощности, имаме много интелигентни млади хора, които учат както в България, така и в чужбина", обясни Барес пред "Стандарт".

Тя припомни, че инвестициите в индустриалните зони продължават да страдат от нелогичните обжалвания на обществени поръчки, а също и от бавното административно обслужване и дългия период, нужен за стартирането на един инвестиционен проект в България.

"И в двете насоки сме доста активни. Благодарни сме на Министерството на икономиката за това, че работи активно по намаляване на административната тежест. Целта е за реализацията на какъвто и да е проект да се минимализира броят на документите, особено на тези, които държавата издава сама. Т.е. да не ги изисква от бизнеса, а да ги ползва по служебен път", коментира изпълнителният директор на НКИЗ.

Барес коментира и проекта Fast Tracking Success, който свързва университетите с бизнеса и помага на студентите да започнат работа в чуждестранни компании в индустриалните зони.

"Стремим се да осигуряваме информираност на инвеститорите, особено на чуждестранните, по въпроса за наличието на работните кадри. Когато една чуждестранна компания дойде при нас, пита откъде могат да наемат кадри – ние искаме да сме полезни с информация", обясни Барес.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Анонимен

преди 6 години

ИНДУСТРИАЛНИ ЗОНИ ЗА РОБИ !!!

9

Пацифист

преди 6 години

До СержантИскам и още нещо да ти кажа.Преди 10г започнах работа в едно приватизирано от гадните западняци предприятие с 400лв заплата.Работихме здраво с още 800 човека и другия месец се чакат заплати по около 2500лв за служителите на средно ниво.Чисто, не бруто.Дай Боже тези индустриални зони да потръгнат, да работят хората, да натрупат капитали и логично заплатите да ни стигнат, че и да ни задминат.За разлика от преди 10 години вече има надежда.Малка, но има.А ти ако не помагаш поне не пречи

8

Пацифист

преди 6 години

До СержантИскам и още нещо да ти кажа.Преди 10г започнах работа в едно приватизирано от гадните западняци предприятие с 400лв заплата.Работихме здраво с още 800 човека и другия месец се чакат заплати по около 2500лв за служителите на средно ниво.Чисто, не бруто.Дай Боже тези индустриални зони да потръгнат, да работят хората, да натрупат капитали и логично заплатите да ни стигнат, че и да ни задминат.За разлика от преди 10 години вече има надежда.Малка, но има.А ти ако не помагаш поне не пречи.

fallback