fallback

Мерките срещу войната по пътищата, които премиерът Борисов разпореди на спешната среща в Световния ден за възпоменание на жертвите на катастрофи, са абсолютно неадекватни. За да дадат те резултат, трябва да се направят радикални промени в образователната система, както и да се въведе повече техника на пътя, посочи в студиото на "България сутрин"  експертът по пътна безопасност Настимир Ананиев.

Oще по темата

"Шумната маркировка и видеогенераторите са задължителна част, ако искаме да намалим броя на жертвите. Законът няма да реши проблемите, докато институциите не поемат отговорност за пътната безопасност. Колкото и да се завишават наказанията, ако събираемостта на глобите не се повиши, то няма да има никакъв резултат от това", категоричен бе той.

Пред Bulgaria ON AIR председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Илия Тодоров подчерта, че за да се справим с войната по пътищата, мерките които се предприемат не бива да се случват на парче, както според него е в момента.

"При всеки инцидент с преобърнат автобус броят на жертвите е около 20. Необходимо е да се използват обезопасителните колани. На практика обаче, в около 90% от българските автобуси такива няма, а в тези, в които са налице - не се употребяват изобщо", допълни още Тодоров.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

до 7

преди 6 години

Защо оставате да ви залъгват толкова лесно?Сам го каза 70те години от тогава до днес България има поне 20 пъти по-голям трафик и то по пътищата от 70 те.Елементарен физически закон!Тясно пространство с интензивно движение ,ако е река ще се затлачи ,ако е флуидна система ще избухне ,а ако са пътища ще има катастрофи.Магистрали,Магистрали само това е решението.Там където стават белите пътищата не отговарят.Варна - Бургас е селско пътче правено да обикаля близките села ,как да стане?

9

До №8 (Странно)

преди 6 години

Нали трябва да си покажем шуробаджанашкия манталитет, който стои в основата на всичките ни проблеми в държавата. На никой не му дреме за превенция. Когато се "обърне каруцата" има фиктивни мерки за 3 дни, като всяко друго чудо.

8

Странно

преди 6 години

Странен е фактът, че от Асоциацията на пострадалите при катастрофи никога не предлагат нещо полезно, което да намали броя на нарушенията, катастрофите, ранените и загиналите, а винаги предлагат "отмъщение" - свръхвисоки наказания след като е катастрофата е вече факт. Нормалното е така да се направи, че да не се стига до катастрофи, а не да се иска да има катастрофи, за да се радват как жестоко наказват шофьорите.

fallback