Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Сезонните намаления се правят от търговците, когато искат да се освободят от стоката от стария сезон и да реализират възможно по-голяма печалба. Но тези две неща си противоречат. Това каза Константин Райков от Комисията за защита на потребителите в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. 

„Не се реализира по-голяма печалба при намалени цени. Съответно търговците използват тези намаления некоректно“.

По думите му потребителите най-често имат ограничено право на рекламация, когато продуктът е с намалена цена. А това според него е неправилно.

„Това, че дадена стока е намалена, не ви лишава от права, дадени ви от закона“.

Райков посочи, че българският потребител познава своите права и когато подава сигнал за нередност, в много от случаите той наистина е прав.

„Но пък взема необмислени решения при закупуване на намалени стоки“.

Той добави, че през последните 3-4 години има ръст на подадените жалби.

„За миналата година бяха над 24 хил., което разбира се затруднява нашите служители, но те дават всичко от себе си, за да спазят изискванията на закона“.  

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase