Снимка: архив, Булфото
fallback

С есента освен листопада започват да падат и главоломно намаленията в някои магазини за дрехи. Случва се обаче да ни мамят и намаленията да са само на ужким.

"Мамят ни, разбира се. Но поне за половината такива случаи сме си виновни сами. Виновни сме, защото сме небрежни, наивни и не си познаваме правата. Очакваме някой друг да пази пространството ни", отбеляза Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители" в студиото на "България сутрин".

"Правилата в България за намаленията са едни и същи с тези в Европа. Но там има много по-големи обороти и се разчита на тях, затова техните намаления са много по-големи от нашите. Потребителят е по-облагодетелстван сега, тъй като може да си поръча през интернет всичко, което желае", добави още Николов.

Според него основното генерално правило, за да разберем, че някой ни лъже е, че ако нещо звучи прекалено хубаво, то едва ли е истина. Има контролни органи, които следят за това, поясни той, но е наивно да смятаме, че за всеки магазин има контрольор.

"Не всички търговци ни лъжат. Има и много коректни. Важно е да обръщаме внимание на етикетите на дрехите, тъй като в повечето случаи ни лъжат за суровините, от които е направена дрехата, отколкото за цената. Памукът, примерно, е много скъп – няма как една блузи от такъв материал да струва 5 лева", категорична бе модният дизайнер Албена Александрова пред Bulgaria ON AIR.

И допълни, че тази порочна практика не е само у нас, а и по цял свят, тъй като дори и някои скъпи модни марки произвеждат стоката си в Китай.

За финал на разговора Богомил Николов призова българският потребител да бъде по-взискателен когато пазарува и да познава правата си.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Гост

преди 6 години

Внимавайте с големите вериги, там може голямото намаление да е за сметка на гаранционното обслужване, което обикновено Ви се отказва, Закупих телевизор от магазин Зора, който даде дефект след 1 година (гаранцията в 2) и отказаха да ми го ремонтират. Като ме "установиха" че аз не съм го ползвал правилно. А аз само съм го включвал от дистанционното.

10

Анонимен

преди 6 години

Вместо да ни учат какво да правим, защо няма контрол от страна на съответните институции? И да пресекат тази гавра с българския потребител.

9

Анонимен

преди 6 години

Този експерт от "Активни потребители" е още някой със старата социалистическа представа, че на Запад по дърветата растат шоколади, а българите винаги и за всичко сами са си виновни.

fallback