Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

"В България има десетки опасни съоръжения по пътищата и те ще стават повече". Това заяви бившият председател на АПИ инж. Лазар Лазаров. Изказването идва след зачестилите инциденти заради разпадащи се мостове и тунели.

Той коментира пред Нова тв случилото се в тунела "Ечемишка", където в началото на месеца лампа се стовари върху автомобил и отне човешки живот.

Oще по темата

"Никой не иска да бяга от отговорност. Причината за това, че тунелът е поддържан в предаварийно състояние е, че средствата не достигат. "Ечемишка" продължва да е опасен. Водата продължава да си тече", а ремонтът чака повече от 20 години. поясни инж. Лазаров.

"Ако смятате, че дясната тръба е била в по-добро състояние, не е", отсече той. По думите му, картината там е още по-критична.Той обясни, че никой не иска да бяга от отговорност, но не било добре да се вменява вина на колеги, работили по отсечката. "Има отговорни институции", заяви Лазаров.

Той коментира, че не приема думите на Герджиков, че за 5 дни е свършено повече от 5 години и такива трагедии не трябва да се превръщат в политическа акция.

Според него, лошото състояние на много пътни съоръжения в страната се дължи на ограничения бюджет: "Ние сме алармирали, че има опасни мостове, че трябва да ги затворим. Но никой не искаше да чуе".

Той допълни, че тази система е недофинансирана, независимо от средствата, които са били отпускани.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

50

Един от Северозапада

преди 7 години

До Отоговор Колега, едно време Румъния бе голям длъжник, на кого ли не.Чаушеску им бе затегнал коланите до толкова,че върна всички дългове а живееха в абсолютна мизерия.При това-имат производство на какво ли не, трактори, камиони, леки коли, и какво ли още не.Ние нищо не произвеждаме, освен ток, жито, и гастарбайтери.Последните, по признания на саматадържава, са инвестирали като помощ към семейства и родители повече, от западните инвеститори, а сме си все в мизерията.Изхода е като с Чаушеску

49

Един от Северозапада

преди 7 години

До Анонимен 50.Напротив, проектирани и изпълнени са както трябва.има и отводняване, и вентилация.Друг е въпросът, че не се поддържат.Виадуктите, по магистралата, кой проектира и построи? Имали сме и кадри, и техника.Сега, затова трябва да се дадат милиарди левове, и нито една наша фирма не е в състояние да ги построи.Възела преди Перник турци го строиха, ако помните, а той е нищо в сравнение със строените някога виадукти.Въпросът е в поддръжката, и дадените за това пари после, и за контрола.

48

Анонимен

преди 7 години

такива пътни съоръжения, каквито са тунелите и мостовете, по нормативи на НРБ е трябвало да се проектират със срок от 100 години. Понеже въпросните съоръжения започнаха да се разпадат преди да изтече и половината от този срок (50 год) следва, че при строителството (извършвано по времето на НРБ) доста се е крало, най-малкото цимент и са били "спестени" редица необходими неща, като например отводняване и вентилация.

fallback