Снимка: БТВ
fallback

Електротехници с голи ръце и клещи отстраняваха прогнилите лампи в тунел "Ечемишка" и режеха телта, с която са вързани преди години за металните греди, за да не паднат. Тръбата на съоръжението в посока София е затворена след инцидента, при който такава греда падна и уби 64-годишната Елена Горанова, пътуваща в автомобил.

"Сваляме лампите от тунела", заяви един от работниците пред "Труд". По обяд на мястото на трагедията нямаше експерти от АПИ въпреки уверенията, че ще извършат оценка. На мястото липсваха обозначителни знаци, табели или полицейски ленти.

Един полицейски патрул дойде минути след като беше започнал демонтажът на убийственото осветително съоръжение – около 15 ч. Все още не е ясно кога лявата тръба на "Ечемишка" ще бъде отворена за движение в посока столицата.

Oще по темата

"До 2-3 дни може да приключим, никой не ни казва, тук сме да вършим работа", заяви друг работник от поддържащата "Автомагистрали" ЕАД.

Дотогава шофьорите ще минават през стария път през Витиня и ще се включват в магистралата при Правец. Забранено е движението на камиони по пътищата Бяла – Плевен – София и Велико Търново – Ловеч – София. Идващите от Габрово, Велико Търново и Русе могат да минат през Прохода на републиката. Обходният маршрут за камиони от Северозападна България е през Ребърково – Своге – София.

"Автомагистрали" ЕАД поддържа "Ечемишка" на базата на договор с Агенция "Пътна инфраструктура", твърди всекидневникът. Той е подписан на 29 май 2015 г., след като "Автомагистрали" ЕАД е спечелила обществена поръчка, обявена на 20 март същата година. Държавното дружество е бил единствен кандидат и получава заданието. В задълженията на "Автомагистрали" ЕАД влиза и поддържането на осветлението в посочените тунели.

Има хаос в поддръжката на тунелите, заяви разследващ. Според него има потенциални обвиняеми и в АПИ, и в поддържащата фирма " Автомагистрали". При първите разпити се изяснило, че по норматив обследване на всеки тунел трябва да се извършва 2 пъти годишно, а последното в " Ечемишка" е правено преди 2 години.

От съдебна медицина оповестиха резултатите от аутопсията на жертвата. Тя била със счупен череп и множество открити рани и кръвонасядания по тялото. Смъртта й е настъпила от две дълбоки порезни рани в главата, причинени от ръждясалата ламарина, паднала от осветителната конструкция.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

67

Discovery

преди 7 години

"Електротехници с голи ръце и клещи отстраняваха прогнилите лампи в тунел "Ечемишка" и режеха телта, с която са вързани преди години за металните греди, за да не паднат."А бе заухххавци... намирате фирмата дето подръжа тунела, намирате оня дето отговаря за работата и си е сложил подписа, че е ок и директно в затвора!!!

66

Анонимен

преди 7 години

Бай Тошо им е виновен на днешните демократи, че е построил толкова неща, които те не могат да боядисат. Свинетку, а в цената на горивото колко данъци са включени, вкл. и пътен?

65

ааааа

преди 7 години

Сега полицаите какво ще напишат "несъобразена скорост с пътните условия " *** държавата в която живеем. Преди година на брат ми женаму катастрофира заради аквапланинг на магистралата след Жерково в посока София возейки моите две малки деца и нейното на 2 годинки и леля ми на 70 години с автомобил 4 x 4 и скорост около 90 км в час . Полицайте и писаха акт за несъобразена скорост с пътните условия: Питам аз пътните условия се развняват на това да караш в езеро може би

fallback