Архив: Булфото
fallback

Теориите за инцидента в шуменското село Хитрино са много - от саботаж и тероризъм до вина на машиниста и проблеми с инфраструктурата. Основната и най-често споменавана версия обаче си остава високата скорост.

Бившият министър на транспорта Кристиан Кръстев е на мнение, че всички тези версии са правдоподобни донякъде, особено, когато става въпрос за превишената скорост. Според него обаче това може да бъде и фалшива посока.

"Външна намеса и изобщо свързана със състоянието на железопътната инфраструктура, за мен е най-малко вероятно", каза Кръстев в предаването "България сутрин".

Той обясни, че, ако влакова композиция се движи в една права посока, може да се движи и със 100 км/ч., стига трасето да го позволява, мотрисата да може да го изтегля и да няма никакъв проблем.

"Но в това населено място (Хитрино бел. ред) се навлиза с 40 км/ч, а не със 70, 80 или 100 км/ч.", подчерта бившият министър. "Цялата композиция тежи 1650 тона, това е страшно много маса", настоя той.

Запитан как ще оцени реакцията на държавата, Кръстев посочи пред Bulgaria ON AIR, че ако става дума за действия след възникналия проблем в Хитрино, това, което се е направило, е адекватно спрямо ситуацията. По думите му въпросът обаче е каква превенция има.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

Анонимен

преди 7 години

Това министерство отдавна трябваше да е закрито! Такова жювотно нема никъде по света - министерство на транспорта информационните технологии и съобщенията!

17

до 16

преди 7 години

Откъде се извъди такъв жп специалист бе? Напрежението на контактната мрежа у нас е 25000 волта, 50 Hz. Както във Франция и Русия. В останалите в Европа е 16000 волта. В Чехия имат и постояннотокова контактна мрежа с напрежение 3000 волта. Още обяснения искаш ли?

16

Анонимен

преди 7 години

Абе става напечено, в буквален смисъл. Да няма спокойствие човек да си легне.

fallback