Снимка: Нова тв
fallback

От следващата година кандидат-шофьорите ще карат нови изпити - листовките вече ще включват две части. Освен традиционния тест, курсистите ще трябва да се справят и с казус на пътя, заснет във видео клип.

До този момент по-голямата част от теоретичните изпити се провеждаха в кабинетите на учебните центрове. Сега обаче те стоят празни. Причината е, че листовки вече се решават само в центровете на Автомобилна администрация. Идеята е до края на годината теоретичните изпити да се провеждат в т.нар. "бели стаи", които представляват звукоизолирани кабини.

Поне половината от въпросите в листовките са ненужни и объркват курсистите, смятат от бранша.

"Не отговарят на реалните ситуации и на реалните пътни условия", каза пред Нова телевизия автоинструкторът Петър Иванов.

Затова до следващата пролет сложните въпроси ще отпаднат за сметка на такива, свързани с конкретни ситуации на пътя.

Към теоретичния изпит се добавя и втора част. На таблета курсистите ще гледат кратък клип, след което ще отговарят на въпроси с конкретни казуси.

До края на годината изпитите ще се провеждат в т.нар. "бели стаи". Всяка от тях ще е в отделна кабинка, с камера, таблет и скенер.

Автошколите обаче искат изпитите отново да се провеждат в техните учебни центрове и съдят министерството.

"Корупцията се намира в ДАИ и това, което се прави, е за да искат много пари от изпитваните, за да си вземат изпитите", смята Борис Гаврилов, собственик на автошкола.

Заради извеждане на обучението на кандидат-шофьорите извън кабинетите на учебните центрове към тези на ДАИ – шофьорските школи готвят протести.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

24

Анонимен

преди 7 години

Действителен случай. Курс за категория " Е". В коя посока да завъртя волана, за да отиде ремаркета на ляво? На така, на така?! А в караваната немец добре че ми беше сложил проста, ясно разбираема схемичка. На другия ден, учителя ме попита, ама ти как го направи, движението, на задух ход? Не му казах, защото като не го знае, как ли ще го приеме. На изпита не превиши максимално разрешената скорост, даияджията ми писа забележка, че съм карал бързо? Според инструктори, трябвало да имам кусур?

23

Анонимен

преди 7 години

Инструкторите са с двумесечен курс, или полУ Висше, нагли, неграмотни и надменно! Кой ставаше шифьор през соца? Който за нищо не става! Колко, над 90 процента от така наречените "професионални" шофьори са некадърници и неграмотници. Това горе го знаят, но позволяват рестрикции, за да получат взятките! Властта, съберете си парите, от неотчетениъе приходи на инструкторите и взятките на ДАИ! По справедливо ще е, ама целта ви не е справедливост !

22

Шаран БГ

преди 7 години

Инструкторите трябва 50% поне , да са професионални шофьори, с около 15-20 години стаж зад волана ! Техният опит и знания в никой буквар няма да ги намерите !!! Между огромната армия от професионални шофьори има чудесни хора с дарба да преподават, да обучават! Техният опит е незаменим и изключително нужен на кандитат-шофьорите!!! Знаем от училище- учители много - преподаватели и истински педагози тук-там, На пръсти да ги броиш.........Дипломата не прави учителя-практикант !!!

fallback