Снимка: Facebook

Корпоративни и лобистки интереси стоят зад забраната да се сключва задължителна застраховка "Гражданска отговорност" онлайн. Това заяви пред "Фокус" Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Според него, интернет услугите и интернет продажбите са приоритет във всички европейски държави и използването на стикера отдавна вече не е необходимо.

Още по темата

"Народните представители трябва да решат дали искат да стимулират прогреса, искат ли да бъдем нормална европейска държава или искат да ни карат да лепим безсмислени стикери по стъклата“, уточни Владимир Тодоров.

По думите му, от стикера е имало смисъл преди 3 години, но оттогава насам самата застраховка "Гражданска отговорност" е онлайн и е виртуална.

"Наличието или липсата й се проверява с таблети от "Пътна полиция" в базата данни на Гаранционния фонд. Няма нужда от този стикер, но продължава да съществува желанието той да се печата. Това е и разковничето защо се забранява застраховката по интернет, тъй като хората са принудени да си купуват този стикер", поясни експертът.

Владимир Тодоров каза още, че има и доста добри предложения в новия Кодекс за застраховането, като въвеждането на по-скъпа "Гражданска отговорност" за нарушителите на пътя и бонус-системата за изрядните шофьори.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase