Снимка: архив Булфото
fallback

Два товарни влака се разминаха на косъм от челен сблъсък край Карнобат. Тежката катастрофа е била избегната благодарение на влаковия диспечер, който подал сигнал и предизвикал изключване на напрежението. Драмата на релсите се разиграла в събота сутринта между Карнобат и село Церковски.

Oще по темата

За нея потвърди главният ревизор по безопасността в Национална компания "Железопътна  инфраструктура" Бисер Минчев пред БНР.

Двата товарни влака тръгнали един срещу друг след като получили  разрешение от ръководителите на двете гари.

"Има ясно разписана нормативна уредба по какъв начин става това осигуряване на движението. В случая и двамата дежурни ръководители са нарушили грубо правилата", категоричен е Минчев. Той обясни, че дежурният в Карнобат изпратил влак към Церковски в същото време, в което дежурният ръководител от Церковски пропуснал транзитна композиция по същия път. И двамата не са си разменили необходимите телефонограми, както е по правилата.

"Абсолютно субективна човешка грешка, но грешка и на двамата дежурни ръководители, които са със сериозен трудов стаж. Благодарение на това, че имат голям опит и добро самочувствие като професионалисти, те са пренебрегнали правилата", смята ревизорът по безопасността.

Влаковият диспечер обаче разбрал грешката, обядил се на енергодиспечера, изключили напрежението и двата влака спрели на разстояние около 2 600 метра един от друг.

"Ще изчакаме разследването да завърши, след което ще им бъде потърсена дисциплинарна отговорност и не само на тях, а и на преките им ръководители", зарече се Минчев.

Той обясни и че отново ще бъде засилена контролната и превантивна дейност и ще има допълнително обучение на целия персонал, който отговаря за гаровата дейност в цялата железопътна мрежа. Тези, които не издържат съответните тестове, ще бъдат освобождавани.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Originala

преди 8 години

Rabotil sam v sistemata 35 god.kato rakovoditel dvijenie i moga da Katja che Mai goliama vina SA tova imat rakovodstvoto na NK JI che dopuskat da SE raboti no tozi nach in v XXI vek,s tia mizerni zaplati.

10

една българка

преди 8 години

абееее по Живково време как нямаше такива случаш - при БДЖ всичко беше наред, пътувахме спокойно - сега та превозвания с автобуси, та закъснения с часове - егати и демокрацията - вместо да живеем по-спокойно то каква стана тя?????

9

Анонимен

преди 8 години

Да ви обясня как се разглежда случая. Първо се проверяват виновните диспечери дали са членове на ГЕРБ. Второ - ако по някаква случайност не са, предлагат им да бъдат приети в ГЕРБ. Трето - тъй като няма къде да ходят, те стават членове на ГЕРБ и обвиненията отпадат тутакси. Четвърто - виновни няма, членовете на ГЕРБ са увеличени с двама души. Това е действителността.

fallback