Снимка: архив Булфото
fallback

Движението по магистрала "Тракия" се увеличава и според европейските норми за трафик до Пловдив трябва да има още едно платно. Ако това не стане, шофьорите ще трябва да свиква със задръстванията по нея. Това е мнението на експерти, пише вестник "Труд".

Oще по темата

Според последните измервания на трафика по магистралата в участъка София-Пловдив често се движат по 73 000 и дори 75 000 коли на денонощие. След Пловдив трафикът рязко спада и до Бургас минават не повече от 40 000 превозни средства на денонощие.

Според българските, а и европейските норми, при трафик от над 70 000 коли магистралата трябва да се състои от 3 активни ленти за движение в едната посока и една аварийна. "Ако трафикът продължи да расте със сегашните темпове, ще трябва да свикваме с тапите не само при ремонти и при катастрофи", прогнозират експертите.

Според нормите за строителство скоростен път с по две ленти в едната посока и без аварийна се прави при трафик от 12 000 до 20 000 коли в денонощие, при 20 000 до 70 000 автомобила се прави магистрала с две активни ленти в едната посока плюс аварийна, а над 70 000 - с по три активни ленти.

Разширяване на "Тракия" между двата най-големи български града не се предвижда в приетата наскоро от кабинета Стратегия за пътната инфраструктура. Няма и сметка колко би струвало това.

Засега недостатъчна се оказва само "Тракия" в частта между София и Пловдив. На "Струма" най-високият измерен трафик до момента е 45 000 превозни средства между София и Дупница, което означава, че сегашните две активни ленти в едната посока са достатъчни. Освен това такова активно движение има само през почивните дни през лятото, иначе трафикът е в рамките на 25 000-30 000 коли на денонощие.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

Анонимен

преди 8 години

БЪЛГАРСКА РАБОТА.

17

mery

преди 8 години

Няма нужда от друга лента на магистрала Тракия, а трябва да се направи магистралата от София до Варна! Мойте познати от Добрич и Варна като пътуват до София просто ползват магистрала Тракия през Бургас или през Ришкия проход!

16

мпс

преди 8 години

навсякъде магистралите са задръстени от време на време. още едно платно няма да реши проблема - просто ще има повече коли и задръстването ще си остане. колкото и да е неприятно но платените магистрали имат по-малко трафик ...

fallback