Снимка: архив, Reuters

НАП и КАТ са започнали масирани проверки в цялата страна заради временни регистрационни номера на автомобили. А причината: и в двете структури са получени множество сигнали за хитри шофьори, които продължават да карат колите си с транзитни табели, въпреки че е изтекал тримесечния срок за смяна.

Затова е започнала и хайка на всички автомобили с чуждестранна регистрация в цялата страна. Издирването на колите продължава вече няколко месеца. Интересен факт е, че най-често това правели хора, закупили си автомобили втора ръка на известни скъпи немски марки.

Търговци на коли разказват, че те пристигат от чужбина с транзитни номера. Табелите могат да бъдат използвани у нас за период най-много от три месеца, след което трябва да се пререгистрират. Някои собственици обаче продължавали да карат със старите номера, тъй като по този начин не плащали нито данъци, нито глоби. Най-разпространени били австрийските номера, на които не е обозначено до кога важат.

"За да разберат, че номерата не са актуални, полицаите трябва да проверят документите им. Хубавото е, че вече се научиха и започнаха да го правят. Има и случаи, в които купувачите се разбират със стария собственик и запазват номера. Това обаче означава човекът да си сложи главата в торбата. Защото ако стане някакъв проблем и колата е регистрирана в една уредена държава като Германия, например, всичко ще лъсне много бързо", заяви пред "Монитор” търговец на автомобили.

Собствениците на сините табели за временно пребиваващи също не плащали данъци у нас. Те се използвали предимно от студенти от Турция дошли да се обучават в България.

Друга врътка, използвана за спестяване на данъци, пък било декларирането на колата като спряна от движение. Този номер се прилагал най-честно за много скъпи коли, внос от чужбина. За прехвърлянето на тези возила на български собственик трябва да се платят солени такси и данъци. И за да се избегне плащането на тези крупни суми, които могат да достигнат и няколко хиляди лева, возилото влиза у нас като спряно от движение.

Така на хартия не се води автомобил, а купчина ламарини и за неговото прехвърляне се плащат малки такси. След това новият собственик отивал в КАТ, където заявявал, че пак иска да пусне колата в движение, и плаща друга малка такса и возилото отново е изрядно.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase