Снимка: БТА
fallback

Повече от 50 души и тежкотоварна техника бяха ангажирани в операцията след дерайлирането на товарния влак край Пловдив.

Преди обед 5 вагона от състава на товарен влак дерайлираха край гара Тодор Каблешков в пловдивското село Златитрап. Композицията от 24 вагона е превозвала въглища от ТЕЦ „Бобов Дол”.

На място са екипи на БДЖ, транспортното министерство и транспортна полиция, които разследват инцидента. Багер разтоварва въглищата от вагоните, всеки от тях с маса от 68 тона.

От БДЖ бяха лаконични, че влакът е дерайлирал по технически причини и се води разследване.

Oще по темата
Разследващите са категорични, че не става въпрос за саботаж, а за техническа неизправност във вагоните. 

„В коловоза се развива действието, има нещо по вагона, но не мога твърдо да се ангажирам, може да се окаже, че има нещо по железния път, той също ще бъде проверен”, заяви пред Dnes.bg Бисер Минчев - главен ревизор на НКЖИ.

Жп трасето в района е унищожено. От спедиторската фирма обясниха, че вагоните са преминали технически преглед и са застраховани.

"Аз твърдя, че проблемът е в инфраструктурата, ако снимате едната релса – има стара шупла, стара заварка и е спукана”, съобщи представителят на фирмата Иван Павлов. 

Заради влаковия инцидент движението на всички влакове от София за Пловдив и Стара Загора, както и от София през Пловдив за Варна и Бургас беше блокирано.

„В момента транспортираме пътниците между Стамболийски и Пловдив с автобуси, но сме пренасочили товарното движение през Карлово”, заяви още Бисер Минчев. Очакванията са най-късно в понеделник движението на влакове да бъде възстановено.

Междувременно в парламента министърът на транспорта Данаил Папазов съобщи, че е назначил проверка заради дерайлирането на вагоните от товрния влак.

Министърът добави, че тече проверка в БДЖ и във връзка с излъчен по Нова телевизия репортаж за откраднато гориво от дерайлира на 17 януари влак.

„Поставил съм въпроса към компетентните органи, в БДЖ непрекъснато има проверка, почти постоянно водим битка с кражбите на горива, това е ежедневие в БДЖ, поставят се непрекъснато нови камери по трасетата и депата, за да въведем един по-строг контрол”, коментира той.

Папазов припомни, че се вземат мерки и против кражбата на скраб от системата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Гневен

преди 10 години

До Лок. Машинист...и затова е нормално вагоните да дерайлират и кюмюрът да се разсипва. Днес ***, утре хора... Да живей некадърното ръководство на железниците! Папазов, време е да си ходиш заедно с Ламбрев, знаете защо, нали? Ще ви подскажа, заради прикриваните схеми за кражба на пари чрез обществените поръчки.

7

Лок. Машинист

преди 10 години

Сега да обясня за лаладжиите които не знаят но плямпат.В участъка Пловдив - Стамболйски - Пазарджик по принцип има двойна ж.п. линия. Поради ремонт по европейската програма реконструкция и модернизация на трасето Пловдив - София за 160 км/ч еданта линия е премахната и ще се полага нова за 160 км/ч. Във въпросната гара влаковете преминават през коловоз който някога беше изтеглителен и не беше предназначен за движение на транзито преминаващите влакове през гарата. За това и скоростта е 25 км/ч

6

Анонимен

преди 10 години

Хубаво е управлението на Орешарски, а?

fallback