Стефан Чайков провери ремонтите по срутения мост в Ловеч. Снимка: Областна администрация Ловеч

Проходът Троян-Кърнаре на този етап не може да стане целогодишно проходим, заяви в Ловеч председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков.

По думите му няма как през зимата да не се налага затваряне на прохода, тъй като спецификата на Троян-Кърнаре е такава, че се получават големи снегонавявания, които не позволяват движение.

"Политиката на агенцията е била такава и тази година ще бъде така - през зимата проходът да се затваря", категоричен бе Чайков, цитиран от пресцентъра на Областната администрация в Ловеч.

По думите на шефа на АПИ зимното почистване е обезпечено, преминали са регионалните срещи, като предстои генерална среща с директорите на областните пътни управления и фирмите изпълнители на зимното почистване за пълната готовност .

След 20 октомври дирекция анализ на риска и оперативен контрол ще извърши контрол по всички пътни управления, а специално в Ловеч, инж. Грозданов ми е докладвал за пълната готовност за сезона, заяви инж. Чайков.

Той каза още, че до края на годината се очаква да бъдат завършени три обекта – отсечките Шумен-Карнобат, Шумен-Силистра и Велинград-магистрала "Тракия", които са около 270 км.

"Търсим възможност и ресурс, включително и чрез нови технологии да подобрим експлоатационните качества на Хемус", каза още Чайков.
 
По думите му предвид ограничения финансов ресурс и състоянието на старите участъци на автомагистрала "Тракия" приоритет за следващата година ще бъдат ремонтите на тези отдавна неремонтирани 47 км на магистралата.

Председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" бе в Ловеч, за да инспектира строително-ремонтните работи по срутения мост, за който от Междуведомствената комисия по бедствия и аварии бяха отпуснати средства.

По думите на областния управител на Ловеч Милко Недялков мостът ще бъде отворен за движение, включително на тежкотоварни автомобили, около 15 декември.

В момента се отстранява пропадналата част от моста, като същевременно се укрепват другите колони на виадукта. Изграждат се диги от двете страни на моста, като се заскалява помежду им. Речното корито се подравнява и изчиства от наноси в района на мостовото съоръжение. 
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase