Снимка: Импакт прес груп
fallback

Цените на билетите за влаковете със задължителна резервация (ускорени и със спални вагони) не е изключено да се повишат до края на годината. Това каза за Investor.bg изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Йордан Недев. Той отбеляза, че ако това се случи, то ще е на основата на увеличени разходи и най-вече – на подобряване качеството на услугата. 

Oще по темата

Цените на билетите за пътническите и бързите влакове по всяка вероятност няма да се вдигат отново до края на 2012 г.

Както беше обявено още през ноември миналата година, от днес цените на билетите за пътническите и за бързите влакове поскъпват средно с 9%. За ускорените бързи (експресните) влакове и спалните вагони билетите поскъпнаха средно с 15% от началото на декември 2011 г.

Повишаването на цените на билетите е една от основните мерки от реформата в БДЖ, с която се цели подобряване на финансовото състояние на дружеството.

Още тогава от БДЖ обявиха, че според разчетите, с новите по-високи цени на билетите допълнително за година ще се спестяват около 2-2,5 милиона лева. Цените на жп билетите не са повишавани от средата на 2008 г. Дори след увеличението цените на жп билетите ще бъдат средно с 25% по-ниски от тези на автобусите по същите направления в едната посока. А двупосочният жп билет ще бъде с 40% по-евтин от автобусния.

Йордан Недев сега посочи, че основните фактори за вдигане на цените на билетите са натрупаната инфлация и увеличените разходи на дружеството. Шефът на холдинга допълни, че с помощта на държавната субсидия, чийто размер е колкото през миналата година, цените на билетите за пътническите и бързите влакове едва покриват себестойността на услугата.

Още новини за икономиката на България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

2

песимист

преди 12 години

То пък като че ли има експреси...Това беше най-големият виц. В Германия влаковете се движат с 250 км и това е експрес, а не да ми се движат със 70 в България и да ги наричаме експрес. Там дори регионалните влакчета се движат по-бързо от българските "експреси" хи хи

1

Вестникар

преди 12 години

Браво, Недев! Яко съкращаване на персонал плюс системно повишаване на цените - до пълно и окончателно провеждане на спасителната реформа! После - бегом в приватизираните товарни превози на същата длъжност.

fallback