Снимка: Булфото

Чуждите туристи масово лъжат, че са станали жертва на обир, за да прибират обезщетения от застрахователите.

За това алармира хотелиерът и председател на Управителния съвет на "Съюз на собствениците" в курортен комплекс Слънчев бряг Елена Иванова, цитирана от БТА.

Чуждите летовници се оплакват в полицията от липсващи вещи, пари и документи било от стаите, било от чанти на плажа. За откраднати се заявяват най-често скъпи вещи, електроника или накити.

"Обявяват за липсващи от стаята им едни баснословни суми от по няколко хиляди евро, с които по никакъв начин няма как да са дошли на почивка, още повече с резервация all-inclusive, при която всичко им се предоставя", заяви Иванова.

Имало и случаи, в които летовниците сами губели документите си на улицата и по-късно заявявали, че са откраднати от хотелската им стая.

В повечето случаи обаче се установява, че предоставените факти за кражби са неверни.

"Ако хотелските стаи се отварят с електронни карти, вместо с ключове, веднага може да се види, че в стаята не е влизал никой, защото картата има над 600 записа памет.

В момента в който се установи, туристът млъква и няма повече никакви претенции. Казвам го от личен опит", коментира още Иванова.

По думите й схемата с мнимите кражби по морето действа от няколко години. Тя припомни, че при последната направена проверка от митничари и полиция на летище Бургас в десет случая заявените за откраднати вещи са намерени в личния багаж на напускащите България чужденци.

"Това са чисто професионални туристически трикове на гостите ни от чужбина", допълни шефката на Съюза.

Мнимият "пострадал" получава застраховка в своята страна, а броят на случаите на фалшиви грабежи е нараснал лавинообразно, коментира още Иванова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase