Снимка: Булфото
fallback

По предварителна информация отговорността за катастрофата, при която се сблъскаха челно два влака край Драгоман, е на "ръководители на движението към Национална компания "Железопътна инфраструктура". Те са дали разрешителни сигнали на влаковете да потеглят", съобщи изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов.

"Ще има сериозни последствия. Извода отдавна сме го направили – остаряла техника, остаряла инфраструктура, всичко това трябва да се подновява, разчитаме основно на човешкия фактор, който се справя с тази остаряла техника. Е, понякога се случва и да сгреши", обясни той.

"По отношение на мотивирането – работните заплати се изплащат навреме, няма никакви закъснения, смятам, че те са подготвени и се справят почти можем да кажем геройски", допълни Попов.

Като причина за инцидента той посочи, че вина може да се търси и в изолирания трети влак, минал пет минути преди служебния локомотив на БДЖ, който е объркал сигнализацията.

"Преди трудово-служебния влак е заминал изолиран дизелов локомотив за гара Драгоил. В същото време гара Драгоил е била дала разрешение за служебния влак. В момента, в който дежурният служител на гара Драгоил разбира, че вместо трудово-служебен влак в гарата влиза дизелов локомотив, се е обадил на дежурния ръководител на гара Драгоман, който разбира какво се случва и незабавно се обажда по телефона на машиниста на трудово-служебния влак, и предприема мерки за изключване на напрежението с оглед да бъде спрян и международният влак. Но вече е било късно", обясни Божидар Стоянов – главен ревизор по безопасността на НКЖИ.

Със сигурност обаче служебният локомотив е бил спрян, а машинистите са слезли.

Ударът е бил само със скоростта на международния влак, тоест около 65 км/ч, което е предотвратило по-голяма трагедия.

Трима души са уволнени заради катастрофата на два влака край Драгоман, съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията. Това е станало с разпореждане на министър Александър Цветков. Уволнени са двама дежурни служители от гара Драгоман и дежурната ръководителка на движението на гара Драгоил.

22-мата пострадали от влаковата катастрофа са приети в Пирогов без опасност за живота. Петима от приетите са сръбски граждани.

Повечето са с охлузвания и травми на крайниците. Най-тежкият случай е 29-годишна жена, която е с травма на шията, но състоянието й е стабилно. Седем души вече са освободени за домашно лечение.

Други четирима пострадали мъже са транспортирани във ВМА. Те ще остават в лечебното заведение за 24-часово наблюдение, съобщиха от болницата.

При извършените изследвания само при един от пострадалите е открита фрактура на носна кост, двама са със съмнение за комоцио и един с охлузни рани и натъртвания. 

Всички клиенти на БДЖ са застраховани по време на пътуване с влак. Застраховката им е включена в цената на билета, съобщиха междувременно от Министерството на транспорта.

Oще по темата

За да може да получи застрахователната си премия, всеки един от пострадалите пътници трябва да си извади медицинско удостоверение от съответното болнично заведение, в което е приет и лекуван, и да пази билета за пътуването.

С тези два документа пострадалият пътник трябва да отиде в централното управление на БДЖ и да попълни анкетна карта.

С медицинското удостоверение, билета за пътуването и анкетната карта клиентът отива в застрахователната компания, се уточнява още в съобщението на БДЖ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

43

Анонимен

преди 13 години

v jepeto sa piqndurni4i i nekadarni4i

42

Xelian

преди 13 години

Говориш наизуст без да знаеш каква е била ситуацията. Много ме съмнява а си машинист или да работиш в сферата на БДЖ. Предполагам че хората там са направили всичко възможно за да избегнат катастрафота. Добре е обаче, че правителстовото като никога реагира много бързо, с увлонения и раследвания.

41

an

преди 13 години

NE SA SE VARNALI NAZAD ZA6TOTO SA SE PANIKIOSALI. IMALI SA VREME 6TOM SA SPRELI, DA SE VARNAT V GARATA. A TE ZA PO LESNO SA SKO4ILI OT LOKOMOTIVA. I DA NE BQHA USPELI DA NABERAT NEOBHODIMATA SKOROST, PAK 6TQHA DA OMEKOTQT UDARA. A I MA6INISTA NA PATNI4ESKIQT VLAK 6TE6E DA NABIE SPIRA4KI, I NQMA6E DA SE UDARI SAS 65 KM A SAS 30 KM. NO PRI TAKAVA SITUACIQ INSTINKTA ZA SAMOSAHRANENIE, NA MA6INISTITE OT SLUJEBNIQT VLAK, E BIL PO SILEN OT RAZUMNITE DEISTVIQ.

fallback