Снимка: БГНЕС
fallback

Новият проект за реорганизация на движението на ключови места в центъра на София доведе до масово недоволство и протести от страна на живущите в района, но и на всички граждани на столицата. Такива протести са ценни за развитието на устойчива градска среда - в това е убден урбанистът Калоян Карамитов от “Екипът на София”

Според него е нормално такива проекти да са противоречиви. “За да има яснота какво се случва, да се успокоят и гражданите, че няма да има толкова драстични промени, е необходимо да се подходи с повече предварителна комуникация“, обоснова тезата си пред БНР Карамитов.

Той е на мнение, че е трябвало гражданите да бъдат по-добре запознати с новите предложения, а това не е направено, тъй като този проект не е от новите и е заложен от няколко години.

"Може би се подцени необходимостта от комуникация, защото проектът бе комуникиран преди 4 или 5 години. Разчиташе се, че хората така или иначе са запознати с този проект и няма какво повече ново да се каже за него. Трябваше да се мине в друга форма на партньорство между общината и гражданите. Самото проектно решение е изключително полезно за града“, каза урбанистът.

"Екипът на София" смята, че новата велоалея по бул. “Патриарх Евтимий” ще бъде ключова връзка за създаване на велосипедна мрежа в центъра на града. Карамитов сподели, че е направен реверанс към живущите на “Витошка” относно повечето паркоместа, а да не бъдат намалявани. И допълни още, че в последните 10-20 години Столична община влага много редства в стимуране използването на градски транспорт и устойчива мобилност.

"Не е казано, че трябва колите да бъдат забранени, но трябва да е ясно, че когато има алтернатива, която е по-бърза и по-евтина, е съвсем логично човек да избере другият начин на придвижване. Трябва приоритизиране и именно тук бус лентите са средство за това. Осигуряването на алтернативни възможности се случва точно чрез такива трасета. Наблюдава се и тенденция хората да не избират автомобила си, тъй като той е по-бавният начин за придвижване, особено ако се включи и времето за търсене на паркомясто", уточни Калоян Карамитов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

32

Ели

преди 1 месец

А хигиена вътре кога? Някога прана ли е дамаската на седалките? Как ще се справят с бездомниците, които миришат вътре? Не е достатъчно на често по много линии и става струпване на хора, част от тях кашлят и са заразни. Справят ли се с тези проблеми би било удобно, за сега съм пас.

31

Анонимен

преди 1 месец

Градски транспорт да, а колелета са за в парка и отделни самостоятелни алеи където няма пешеходци или автомобили, така е най-безопасно и полезно. Не разбирам какъв е този зор да набутват колоездачите по булевардите където има изгорели газове от колите.

30

7

преди 1 месец

Проблемът е, че българина е комплексар, той се отъждествява с колата, от която не слиза. Повечето са дошли от провинцията, където може да си паркират, както и където си искат. За тях спазването на правилата е нарушаване на измислените им човешки права. Много по-удобно е да се използва градски транспорт но е трудно *** им глави да го проумеят!

fallback