Снимка: БГНЕС
fallback

Столичният общински съвет (СОС) отхвърли предложението на общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера за спиране на нощния градски транспорт в столицата.

Предложението на Контрера беше направено по време на дебат по доклад на заместник-кмета Илиян Павлов и общинския съветник Андрей Зографски, свързан с промяна на маршрута на една от нощните линии на градския транспорт. В доклада пише, че след извършена проверка е констатирано, че има големи закъснения на линия №2 в участъка от "Студентски град" до центъра, поради което е заложената промяна в маршрута на линията.

По думите на Контрера кризата с липса на водачи в градския транспорт и със състоянието на автобусите се задълбочава и е необходимо да се вземат мерки. Затова той отправи предложение нощните линии да бъдат спрени до октомври тази година. Контрера посочи, че в момента в столичния автотранспорт има общо 210 водачи, като девет от тях обслужват девет нощни автобуса с приблизителен пробег от 25 000 км месечно. Това са над 128 000 лв. разходи месечно, при положение, че в някои месеци от годината натовареността е много ниска, каза Контрера.

Според него много по-важно е да се подсигурят пробег и водачи за основните линии, с които хората ходят на работа и децата на училище, вместо да се возят по 100 души на нощ в четирите линии на нощния транспорт. Контрера посочи още, че в този вид нощния транспорт не е алтернатива и маршрутът му също трябва да се преосмисли.

Общинският съветник Андрей Зографски заяви, че нощните линии не са нито най-малко ефективните, нито най-малко натоварените в градския транспорт. Той посочи още, че има автобуси, които са много по-малко натоварени от нощните линии и че ако се гледа само икономическия фактор, всички села трябва да останат без градски транспорт.  

Общинският съветник от групата на "Продължаваме промяната - Демократична България" ("Спаси София") Борис Бонев представи данни от Центъра за градска мобилност (ЦГМ) от 2019 г., когато е била последната година, в която е имало нощен градски транспорт през летните месеци. Според тези данни няма разлика в броя пътници през лятото и есента.  

Отново по данни на ЦГМ, досега не е имало пътници, които са направили опит да се возят без билет в нощния градски транспорт. Не е имало и нито един случай на нападения, автобусите са снабдени с камери, каза още Бонев.

Той заяви, че не е редно 1,5 млн. души да останат без нощен градски транспорт.

Кметът на София Васил Терзиев написа във фейсбук профила си, че 24-часова транспортна услуга дава удобна алтернатива на придвижването с личен автомобил или такси. По думите на столичния кмет статистиката показва, че ръстът на пътниците между януари и февруари е 33%. Кметът припомни още, че в подписаното ново споразумение с транспортните синдикати, освен 15% увеличение на възнагражденията, за първи път е включен и ангажимент за строеж на жилища за привличането на водачи, както и за подобряване на хигиенните условия и нови санитарни възли. Нашата цел е да работим за градския транспорт целенасочено и с мисъл, както за пътниците, така и за служителите, заяви още Васил Терзиев в социалната мрежа. (БТА, Николета Василева)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

6

Анонимен

преди 1 месец

Имаше разни приложения на градския транспорт определяйки къде са автобусите според GPS сигнал. Умниците го спряха от две седмици и е мазало. Чудиш се кое кога ще пристигне. По график нищо не отговаря. Промяната затрива и малкото хубаво неща.

5

шишо бакшишо

преди 1 месец

Ти да видиш, явно днес-а играят с бакшите.. колко удобно изтриха всички коментари защитаващи нбощния градски транспорт и оставиха негативните и защитаващите бакшшишите.. та и за вас - гума да пу..кнете, а после и вие!

4

Хахаха

преди 1 месец

Бакшишите, които се опитват да прегазят жени с деца са абсолютно против дори да има градски транспорт, защото така губят пари и трябва да се хванат на някаква смислена работа. Контрера със сигурност мрази жени и деца и иска да ги гази с колата си. Един масов убиец и *** е против градския транспорт, за да може гайтакси дружинката, която му дава пари, а той задните си части, да продължат да убиват жени с деца и да останат само мъже.

fallback