Снимка БГНЕС
fallback

Общински съветници от "Спаси София", които са част най-голямата група в Столичния общински съвет- ПП/ДБ/"Спаси София", се обявиха за възстановяне на трамвайното движение по бул. "Ал. Стамболийски" в участъка от пл. "Света Неделя" до бул. "Христо Ботев" и пл. "Възраждане".

Изказванията на лидера на "Спаси София" Борис Бонев и на зам.-шефа на транспортната комисия в СОС Андрей Зографски бяха направени във връзка с пускането на новия трамвай №15, който ще се движи от "Бъкстон" през Съдебната палата и пл. "Славейков", пл. "Журналист" до метростанция "Витоша". При дискусиите в транспортната комисия в СОС бяха изказани съмнения, че 6-те мотриси, които предстои да се пуснат по линия №15, ще натоварят допълнително и без това оживения трафик при пл. "Македония" и по ул. "Алабин". 

"Факт е, че пл. "Македония" е критична точка на трамвайния транспорт на София. Всеки път, когато там има инцидент, около 80 на сто от трамвайната мрежа спира или има някакви задръжки. Така ще е, докато не изградим връзката между пл. "Света Неделя" и пл. "Възраждане". Надявам се да получим подкрепа от цялата транспортна комисия за този проект, за да можем да получим дубльор на ул. "Алабин", която сега поема целия трамваен трафик. Имали сме вече разговори с главния архитект на София Здравко Здравков в проекта за ремонт на пл. "Света Неделя" да се направят промени, за да се реализира този дубльор", съобщи Зографски.

"Призовавам всички политически сили да подкрепят искането ни. Подчертавам, че става дума за възстановяване на релсовото трасе. Там е имало такова в годините, в които булевардът се е казвал "Княгиня Клементина". Дори коловозите тогава са били три, тъй като натоварването е било голямо. Връщането на един такъв байпас ще ни позволи да оптимизираме трамвайния транспорт, да помислим за нови маршрути и т.н.", допълни Борис Бонев.

Във връзка с ремонт на Централна гара транспортната комисия реши пак от 7 май да се реорганизират маршрутите на трамвайни линии 1, 3, 7, 27, както и автобусната линия 413. Маршрутът на трамвай 27 се удължава до гара "София Север"- от спирка с код 1255 "Пета градска болница", транспортен подлез "Надежда", бул. "Рожен", надясно по ул. "Йордан Хаджиконстантинов - Джинот", обръщане посоката на движение пред гара "София север" двупосочно, припомня "Сега".

Маршрутът на трамвай 7 се запазва до обръщателно колело "МС Хан Кубрат" (движение по бул. "Христо Ботев") и синхронизира движението си с трамвайна линия 27. Маршрутът на трамвай 1 се удължава до надлез "Надежда" - от Централна гара продължава по бул. "Княгиня Мария Луиза", обръщане посоката на движение на надлеза, бул. "Княгиня Мария Луиза", надясно по бул. Христо Ботев, наляво по ул. "Струга" и синхронизира маршрута си с трамвай номер 6. 

На трамвай 3 се променя маршрутът до жп гара "София Север" - по бул. "Христо Ботев", до Централна гара, наляво по бул. "Княгиня Мария Луиза", транспортен подлез "Надежда", бул. "Рожен", надясно по ул. "Йордан Хаджиконстантинов - Джинот", обръщане посоката на движение пред гара "София север" двупосочно. Маршрутът на автобус 413 се удължава до гара "София-Север". 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

Щирлиц

преди 1 месец

Доколкото знам,такава връзка е имало преди десетилетия.Радвам се,че отново се заговори за възобновяване на трамвайни трасета.

24

До 24

преди 1 месец

Има, и те са направили преценката. Борис Бонев не управлява сам, не е като Баце.

23

анонимен

преди 1 месец

Борис Бонев от глупост на глупост отива, няма ли хора експерти да преценят къде трябва да има или да няма трамвай, аман от специалисти по всичко

fallback