Снимка: архив, БГНЕС
fallback

Това е една политическа и нормативна измама, заяви пред БНР общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера по повод забраната за влизане в центъра на София на бензинови автомобили, произведени преди 1996 г. и на дизелови, производство преди 2002 г. Забраната е в сила от днес. За първо нарушение в нискоемисионната зона няма да се налагат глоби.

Oще по темата
"Ограничението "нискоемисионна зона" ще действа в обхват малък ринг и в тази разлика от около 50 метра просто прехвърляме замърсяването от една улица в съседна", каза той.

"Старият автомобил може да се движи съвсем спокойно в кварталите и нищо не правите. Усилията трябва да се насочат първо към затягане на контрола в техническите пунктове", каза Контрера.

"Другият въпрос е защо хората използват все повече личните си автомобили. Огромна част от усилията трябва да бъдат съсредоточени в създаването на изключително бърз и удобен обществен транспорт. Тролейбусите са на 100% подобрени, подобри се и автобусният", отбеляза общинският съветник.

Доклади показват, че трафикът е около 30% от проблема. Огромният проблем е горенето на отпадъци, автомобилите са съвсем малка част от уравнението, коментира Контрера.

По думите му отделянето на емисии от двигателите с вътрешно горене е само част от проблема. Една от причините за по-високото ниво на прахово замърсяване е "търкалянето на стотици хиляди гуми" по улиците всеки ден.

"В момента големите партии са като големи айсберги, които се бутат вътре в морето и решение няма. Моята идея е да бъде посочен кандидат на някои от по-малките формации и за определен срок този общински съветник да бъде избран за председател, за да може да се отпуши работата, да заработи Общинският съвет и в следващ период да се отиде на политически избор на председател. В момента имаме блоково противопоставяне и не виждам друга възможност да се излезе от тази безумна ситуация", заяви Карлос Контрера по повод блокажа в Столичния общински съвет, който не успява да избере председател. Контрера нарече "плашило" вероятността да се проведат повторни избори за общински съветници.

Да се направи разграничение между стари и замърсяващи автомобили и такива с исторически статут, които участват в паради на ретроавтомобилите, призова от своя страна Искрен Миланов от Софийски ретро авто клуб.  

Ретролюбителите не са срещу въвеждането на екологични зони, а срещу екологичните стикери, които действат вече две години и половина, поясни Миланов. По думите му техническите  прегледи за това се извършват формално, а информацията за екологичните категории се дублира, тъй като в масивите на КАТ тя вече съществува.

"Една печатница на един депутат печати и печели на гърба на всички българи. Предлагаме да се извършва естествен и реален контрол на отработените газове в техническите пунктове", каза Миланов.

В Германия след 16 години в някои от градовете тази забрана започва да отпада. Там е била предвидена държавна помощ при предаване на старите автомобили за скрап, посочи Искрен Миланов.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

Възмутен

преди 9 месеца

Само богаташите с новите коли имат право на живот и лиготии!Вие бедни ми софета бачкайте и си карайте старите бракми из предградията и не припарвайте в центъро на Софето само да им се пречкате!Това е идеята на новите царе!

8

Истината

преди 9 месеца

Контрера явно е чел изследването по поръчка на столичната община кой колко замърсява в София. Няколко факта от това изследване. При движението си автомобилите вдигат във въздуха ФПЧ от неизмитите улици, които са 24 пъти повече от ФПЧ от ауспусите. Общо тези две замърсявания са 30% от общото замърсяване с ФПЧ, но това е средногодишно. През зимата този процент пада под 10%, а само през зимата имаме наднормено замърсяване с ФПЧ. Ако кола с ДВГ дава 100 единици замърсявяне, ел.кола дава 96 единици.

7

Анонимен

преди 9 месеца

Ало, Контрера, това го гласувахте вие с герболяка в предишния СОС. Ти сега ли го чуваш? Ама минава, гербавите *** кълват кълват и плюват по новия кмет....

fallback